وبلاگ من

۶ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

علف زن knc

یکی از بهترین و برترین علف تراش های موجود در بازار، علف تراش knc است. این علف تراش برای هرس کردن علف های هرز و سبزه های بلند شده و مانند آن ها کارایی دارد. خاصیت قابل توجه علف تراش KNC، در هرس کرده علف های حجیم و در مناطقی است که با انبوهی از علف های هرز روبرو هستیم.

این علفتراش برند knc دارای ساختاری ارگونومیک و فوق العاده راحت است و حین کار کردن با آن هیچ مشکلی نخواهید داشت. همان طور که می دانید در صورتی که طراحی دسته و ارتفاع آن به درستی انجام نگرفته باشد، حین کار کردن با علف تراش مشکلاتی را تجربه خواهید کرد.

اما در طراحی علف زن knc این موارد به خوبی لحاظ شده و مشکلی از این بابت وجود ندارد. موتور ۲ زمانه آن نیز ساخت کشور کره جنوبی بوده و از کیفیت قابل توجهی برخوردار است. به علاوه این علف تراش وزن کمی دارد و جا به جایی آن برای شما بسیار راحت خواهد بود. این در عین داشتن موتوری قوی و با کارایی بالا، بسیار جالب توجه است و شاید انتظار داشتیم که وزن دستگاه نیز به همان تناسب بالا باشد. اما علی رغم کیفیت عملکرد قوی موتور و ۲ زمانه بودن آن، وزن سنگینی در این محصول KNC شاهد نیستیم.

مورد مهم دیگر در خصوص علفتراش knc طول عمر بالای آن است و شما می توانید اطمینان داشته باشید که این علفتراش تا مدت ها بدون هیچ مشکلی به عملکرد خود ادامه خواهد داد و حتی در صورتی که بخشی از قطعات آن دچار مشکل شود، به راحتی می توانید نسبت به تعمیر یا تعویض قطعه اقدامات لازم را انجام دهید.

با این حساب می توان علف زن KNC را یک علف تراش قوی و حرفه ای دانست.

خرید علف تراش knc (علف زن knc)
در عملیات باغبانی و نگهداری از فضای سبز، هرس کردن چمن و حذف علف های هرز جزء اصول اصلی محسوب می شود بنابراین خرید علف تراش knc که علاوه برسهولت عملیاتی، از قدرت و کارایی بالایی برخوردار است، بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

دانستن اطلاعاتی ضروری برای خرید علف تراش knc: این نوع علف زن دارای موتور بنزینی هوا خنک دوزمانه است در نتیجه برای تهیه سوخت این علف زن دردسری نخواهید داشت. حجم موتور ۴۰ سی سی و ساخت کشور کره می باشد. استارت موتور علف زن knc هندلی ( دستی) است. از موارد مهم دیگری که به هنگام خرید علف زن knc باید در نظر گرفته شود میزان سوخت مصرفی این دستگاه است که معادل  ۰٫۶۹ لیتر بر ساعت تخمین زده شده است.

علف تراش دوشی knc (علف زن دوشی knc) :

علف تراش دوشی knc در مقایسه با نوع پشتی آن ارزان تر است بنابراین برای کسانی که به دنبال قیمت مناسب هستند می تواند بهترین گزینه باشد.باغبان با استفاده از علف زن knc قدرت مانور بیشتری خواهد داشت و سرعت کار با آن بیشتر از مدل پشتی خواهد بود. لرزش موتور در علف زن knc بسیار ناچیز بوده و از قدرت و کارایی فوق العاده ای برخوردار است.

علفتراش knc
مزایای  علف تراش دوشی knc

چندمنظوره بودن علف زن knc : با جاسازی تیغه های مختلف در این دستگاه، عملیات مختلف باغبانی و محوطه سازی انجام می گیرد.
عمر طولانی تیغه های علف تراش knc : تیغه های علف زن knc بسیار مقاوم است و می تواند به مدت طولانی بدون نیاز به تعویض تیغه مورد استفاده قرار گیرد. اگر نگهداری از این دستگاه به نحوه احسن انجام گیرد فقط در طول زمان، نیازمند تیز کردن تیغه خواهد بود.
نکته ایمنی : هرگز زمانی که تیغه ی علف زن کند شده است با آن کار کنید زیرا سبب بروز مشکل برای دستگاه و حوادث احتمالی برای اپراتور می گردد.

کاربری آسان : علف زن knc به گونه ای طراحی گردیده است که اپراتور در حین عملیات هرس کردن هیچ گونه خستگی احساس نکند چرا که ساخت این دستگاه از ترکیب فناوری شفت مستقیم و تکنولوژی ضد ارتعاش است.
قدرت بالا: قدرت بالای علف زن knc در برش چوب، این دستگاه را در مقایسه با ماشین چمن زن و حاشیه زن کاراتر ساخته است.
علف تراش پشتی knc (علف زن پشتی knc):
طراحی علف تراش پشتی knc به این صورت است که یک  شاسی فلزی ال مانند جهت قرارگیری موتور روی دستگاه تعبیه شده است. جهت سهولت کار با علف زن یک صفحه متحرک زیر موتور قرار می گیرد که سبب گردش موتور تا ۹۰ درجه به سمت راست و چپ می گردد.

دو بند برای فیکس کردن علف زن  پشتی knc روی شانه ها و دو بند برای ثابت ماندن آن دور کمر طراحی شده است. کوله ی این علف زن از جنس الیاف پلاستیکی است اما داخل آن با اسفنج پر شده است تا از اعمال آسیب به استخوان ها جلوگیری شود.

 چرا علف تراش knc را از آریان صنعت خریداری کنیم ؟

بازرگانی آریان صنعت واردکننده اصلی علف تراش knc و علف تراش هوندا در ایران است بنابراین این محصولات را با مناسب ترین قیمت در بازار ارائه می دهد. زمانی که شما دستگاهی را از واردکننده اصلی تهیه می کنید، این اطمینان را خواهید داشت که محصولی با کیفیت را با قیمت دست اول خریداری کرده اید و در ضمن می توانید از خدمات پس از فروش آن بهره مند گردید.

بازرگانی آریان صنعت سال ها در حوزه ی واردات و فروش محصولات کشاوری و صنعتی فعالیت حرفه ای داشته است و گارانتی و خدمات پس از فروش به مشتریان خود ارائه می دهد.

 

منبع: آریان صنعت

  • علی علوی
  • ۰
  • ۰

موتور برق بنزینی

شما به عنوان کاربری که به سایت ما مراجعه کرده اید به دنبال موتور برقی با کیفیت و در عین حال قیمت مناسب هستید. ما در اینجا سعی داریم که تمامی اطلاعاتی که برای خرید موتور برق بدان نیازمندید را در اختیار شما مشتریان گرامی قرار دهیم.  

در ابتدا به این نکته اشاره کنم که موتور برق، مولد برق است و عملکرد آن به وسیله ی نیروی گشتاوری از طریق یک منبع تغذیه انرژی، ایجاد شده و در مسیر این موتور و فرآیند آن، نیروی مغناطیسی به نیروی الکتریسیته تبدیل می گردد.

حالا منبع تغذیه انرژی در انواع موتور برق متفاوت خواهد بود به عنوان مثال در موتور برق بنزینی، نیروی اولیه از طریق بنزین تامین می شود.

خرید موتور برق
اگر برای اولین بارست برای خرید موتور برق اقدام می کنید و اضطراب دارید که مبادا موتور برق مناسبی خریداری نکنید، نگران نباشید ما به عنوان مرجعی که سال ها در حوزه ی واردات و فروش انواع موتور برق خصوصا موتور برق بنزینی فعالیت داریم سعی می کنیم اطلاعات خود را بدون کم و کاست در اختیارتان قرار دهیم.

قطعا قصد شما از خرید موتور برق تامین برق در خانه یا محل کارتان است یا اینکه مدیرفروش یک کارخانه، بیمارستان و مراکز این چنینی هستید و می خواهید محصولی را خریداری کنید که تامین کننده مناسب در مواقع قطعی برق باشد.

اولین نکته محاسبه ی نیروی برق موردنیاز است برای این کار مصرف برق تمامی دستگاه های برقی موجود را محسابه کنید. روی تمامی دستگاه های برقی آمپر، ولتاژ مخصوص آن محصول ثبت شده است. برای محاسبه نیازدستگاه به برق طبق فرمول زیر عمل کنید.

 آمپر*ولت=وات

میزان مصرت تمامی دستگاه ها را به وات محاسبه کرده و با هم جمع کنید، عدد آخر میزان جریان برق موردنیاز شماست که باید با خرید موتور برق مناسب مرتفع گردد.

در دستگاه های نظیر پمپ،کفکش،فرز،دریل،چکش تخریب،کولر گازی و آبی، بالابر و غیره  باید بعد از محاسبه توان موردنیاز این دستگاه ها طبق فرمول بالا، عدد حاصله را دو برابر کنید زیرا در ۲ الی ۴ ثانیه اولیه بعد از قطعی برق به علت وجود آمپر اولیه، نیازمند دو برابر توان موردنیازشان هستند.

اجزای موتور برق کدامند؟
اجزای این دستگاه شامل موتور، ژنراتور، اگزوز، شاسی، بورد دیجیتال، تابلو امرجنسی، باتری، استارت، خروجی جریان برق و سایر قطعات است که هر یک در عملکرد این دستگاه وظیفه ای را بر عهده دارند و لازم است که هر یک از آن ها به تنهایی و در تکمیل یکدیگر عملکرد صحیحی داشته باشند.


آریان صنعت نمایندگی فروش انواع موتور برق و موتور برق بنزینی می باشد. جهت مشاوره و ارتباط با شماره زیر با تماس بگیرید.

۰۲۱-۳۳۹۰۵۵۸۶      ۰۹۱۲-۵۶۶۹۳۵۰
تماس با ما
انواع موتور برق از نظر منبع تغذیه یا سوخت
شناخت انواع موتور برق به شما کمک خواهد کرد که انتخاب عاقلانه ای در هنگام خرید داشته باشید. موتور برق ها بر اساس سوخت مصرفی شامل موتور برق بنزینی، دیزلی، گاز شهری و موتور برق گاز مایع است. موتور برق های بنزینی به دلیل دسترسی آسان به بنزین درمیان مشتریان طرفداران بیشتری در مقایسه با سایرین دارند.

اطلاعات جامع در خصوص موتور برق بنزینی
همانطور که بدان اشاره شد موتور برق بنزینی از پرفروش ترین مدل ها هستند و منبع تغذیه آن ها بنزین یا مخلوط بنزین و اتانول است. از کاربردهای گسترده این مدل، تامین برق در اتومبیل های سواری، کامیون های کوچک و اتوبوس، هواپیماهای عمومی، واحدهای کوچک دریایی، سیستم های پمپاژ متوسط، ماشین آلات و ابزارهای برقی و  غیره است و می توان از این موتورها به عنوان موتورهای اصلی این وسایل نقلیه بهره برداری کرد.

در واقع باید موتور برق بنزینی را یک ژنراتور قوی بدانیم که محل استفاده های قابل توجهی دارد. چیزی که در خصوص این موتورهای برق باید به عنوان یک نکته مثبت در نظر گرفته شود، قابلیت کاربرد آن در طولانی مدت و طول عمر بسیار زیاد آن است که باعث می شود بتوانیم این موتور برق را در وسایل نقلیه به عنوان یک موتور حرفه ای به کار بگیریم. البته لازم است این نکته را نیز به عنوان یک امتیاز منفی اعلام کنیم که با توجه به سوخت بنزینی این نوع ، حین تولید انرژی، دی اکسید کربن بسیاری نیز تولید خواهد شد. از این روی استفاده از این نوع موتور برق، در فضای بسته و بدون تهویه به هیچ وجه پذیرفته نیست و تنها می توان از این نوع موتور در فضای آزاد استفاده کرد.

نکته مثبت بعدی در خصوص این موتور برق، به آن مربوط می شود که فرآیند روشن شدن آن بسیار ساده تر از چیزی است که در خصوص موتور برق گازی داریم. به علاوه هزینه تعمیرات این موتور برق بنزینی نیز نسبت به سایر مدل ها، پایین تر است. با این همه در نظر داشته باشید که در موتور برق بنزینی، با مصرف بالایی از سوخت روبرو هستیم و شاید باید این را یک نقطه ضعف در نظر گرفت.

سوخت مورد استفاده در موتور برق دیزلی و نیز ‌بنزینی، به ترتیب از گازوییل و‌بنزین تامین می شود، اما باید توجه داشت که قبل از استفاده موتور برق دیزلی از گاروییل را باید از صافی رد کنید.

همان طور که گفتیم موتور برق بنزینی سوخت زیادی استفاده می کند و میزان سوخت آن در قیاس با موتور برق دیزلی پایین تر است. علت این موضوع این است که در موتور برق دیزلی فشرده سازی، باعث احیا سوخت شده و سوخت و‌ هوا به صورت جداگانه وارد بخش موتور خواهند شد و در اینجا این تنها هوای فشرده شده است که به موتور اجازه می دهد سوخت کمتری استفاده کرده و نوعی صرفه جویی داشته باشد. اما در خصوص موتور برق بنزینی ماجرا متفاوت است و پیش از آن که وارد فاز فشرده سازی شویم، سوخت و هوا در کاربراتور مخلوط شده و این کارایی سوخت را کاهش می دهد و باعث می شود که سوخت (بنزین) بیشتری مورد استفاده قرار بگیرد.

همین طور صدای موتور برق دیزلی در قیاس با صدای موتور برق بنزینی قابل توجه است. جالب است بدانید که صدای موتور برق دیزلی بیشتر از صدای موتور برق بنزینی است. این موضوع صدا در فضاهایی که مایل به حضور سکوت کامل باشیم، حائز اهمیت خواهد شد و شاید در وسایل نقلیه کمتر از اهمیت برخوردار باشد.

خرید موتور برق بنزینی
اطلاعاتی که به شما در تصمیم درست برای خرید موتور برق بنزینی مناسب کمک خواهد کرد شامل :

اولین راهنمایی برای محاسبه توان واقعی موتور برق بنزینی به طور مثال اگر موتور برق بنزینی  FD4000  است  توان واقعی موتور آن تقریبا بین ۳۰۰۰ الی ۲۵۰۰ است. اگر مدل محصول FD10500 اعلام شود، توان واقعی موتور آن بین ۹۵۰۰ الی ۹۰۰۰ است.
راه حل دوم با استفاده قدرت موتور که روی دستگاه ثبت شده است نیز می توانید توان واقعی موتور آن را محاسبه کنید؛ به طور مثال اگر قدرت موتور ثبت شده روی موتور برق بنزینی FD10500، برابر با ۱۶ اسب بخار باشد. شما با تقسیم این عدد بر ۲، توان واقعی دستگاه را با واحد کیلووات بدست آورده اید.
مکانیزم عمل موتوربرق بنزینی:

موتوربرق های بنزینی درون سوز هستند . ( درون سوزبه موتور‌هایی گفته می‌ شود که در آن‌ها مخلوط سوخت و اکسیدکننده در داخل محفظ ی بسته‌ ای به نام محفظه احتراق واکنش داده و محترق می‌شوند. بر اثر احتراق (سوختن )گازهای داغ با دما و فشار بالا حاصل می‌شوند و بر اثر انبساط این گازها پیستون موتور به حرکت درآمده و کار انجام می‌ دهند.)

وقتی پیستون به سمت پایین حرکت می کند ، مخلوط سوخت و هوا یا اکسیژن در داخل محفظه احتراق جمع شده و برای شعله ورشدن آن از جرقه شمع استفاده می کند که این گاز های داغ با دما و فشار بالا بر اثر احتراقی که به وجود آمده و انبساط حاصل از گرما پیستون موتور را به حرکت در آورده و نیروی محرکه لازم جهت چرخش ژنراتور را تامین می کند و دود حاصل از انفجار توسط دریچه خروجی به بیرون می رود.

کم کردن صدای موتور برق بنزینی:

صدای تولیدی موتوربرق بنزینی متناسب بامیزان انرژی تولیدی آن است.

هرچه توان آن بیشتر باشد با لطبع صدای تولیدی آن نیز بیشتر خواهد بود.  در ادامه راه کارهایی ارائه می دهیم تا صدای تولیدی این دستگاه کمتر  احساس شود:

رعایت فاصله : موتوربرق را درفاصله دورتری وترجیحا در اتاقک دربسته نصب کنید.
سطح مناسب : دستگاه راروی سطح نرم تر مانند خاک ،چمن  یا پوشش پلاستیکی نصب کرده واز قرار دارن آن روی سطح فلز؛سیمان یا سایر سطوح سخت خودداری کنید.
استفاه ازکانوپی موتوربرق : کانوپی یا اتاق سایلنت ، باکس هایی هستند که به وسیله پشم شیشه یا پشم سنگ عایق شده و ضمن جلوگیری از انتشار صدا از دستگاه در مقابل گرد وغبار و باد و باران و سایر حوادث طبیعی درامان می دارد .
لازم به ذکراست که ، کانوپی باید محفظه هواکش برای جریان هوا داشته باشد تاحرارت موتور برق بنزینی رابه بیرون هدایت کرده و مانع داغ شدن کانوپی و موتور گردد .

به این ترتیب شما می توانید موتوربرق متناسب با نیاز خود تهیه کرده بدون آن که نگران صدای تولیدی آن باشید .

نکات استفاده و نگهداری موتور برق

هنگام خرید موتور برق دقت داشته باشید که حتما باید دستگاه مورد نظر شما دارای گارانتی باشد تا در صورت خرابی، بتوانید برای تعویض قطعات یا تعمیرات به شرکت مراجعه نمایید. اگر چه در بیشتر مواقع و در صورت رعایت نکات استفاده و نگهداری موتور برق، چند سال طول می کشد تا کمترین مشکلی در این سیستم ها رویت شود، اما با این همه با توجه به قیمت گران و سیستم پیچیده موتورهای برق بنزینی و غیره، نیاز است که حتما دستگاه با گارانتی خریداری کنید تا قادر به استفاده از گارانتی آن در مواقع لازم باشید.

به علاوه لازم به ذکر است که موتور برق های بنزین باید پس از گذشت هر ۱۲ ساعت کارکرد، ۲ ساعت استراحت داشته باشند. این میزان در خصوص موتور برق های دیزلی، هر ۱۶ ساعت خواهد بود.

همین طور به ذکر است که هر دو‌ موتور برق حالت دائم کار و نهایت قدرت دارد لازم به ذکر است خیلی کم باید در حالت دائم از دستگاه کار بکشید چون به سرعت دستگاه فرسوده می شود. بدیهی است که با شدت دادن به کارکرد موتور برق، حال این که از چه نوعی باشد، خیلی زودتر دچار فرسودگی شده و کمتر می توان از آن عمر مفید انتظار داشت. بنابراین اگر چه اعداد ۱۲ ساعت و ۱۶ ساعت را اعلام کردیم، اما این اعداد تنها در صورتی معنی دارد که در حالت ناچاری و اجبار قرار داشته باشیم و در شرایط معمولی در زمان های خیلی زودتر از این نیاز به خاموش کردن موتور برق و استراحت دادن کامل به آن خواهد بود.

نکته: استراحت دادن کامل به موتور برق ها به این معنی است که موتور برق را کاملا خاموش کرده و به آن اجازه دهیم تا کاملا خنک شود. خنک سازی کامل به طول عمر موتورهای برق افزوده و باعث می شود که طول عمر بالاتری داشته باشند.

کلام آخر

توصیه می شود که برای خرید موتور برق، فارغ از این که چه مدلی بوده و از کدام نوع باشد، ابتدا نیازها کامل را بررسی کرده و از یک متخصص در این حوزه نیز مشاوره بگیرید. به این شکل می توانید خریدی هوشمندانه و با بهره وری بالا را تجربه کنید.

 

منبع: آریان صنعت

  • علی علوی
  • ۰
  • ۰

علف تراش هوندا

علف تراش هوندا یکی از انواع علفتراش های بسیار حرفه ای است که می توان به وسیله آن با طول عمر بالایی، به هرس کردن و کوتاه نمودن هر گونه علف و سبزه در زمین های کشاورزی و باغبانی پرداخت. شاید شما در زمین هایی که امکان استفاده از دستگاه چمن زن وجود داشته باشد، ترجیح دهید که کوتاه کردن چمن ها را به کمک آن انجام دهید، اما گاهی اوقات عدم دسترسی به این وسیله کشاورزی یا نوع خاص زمین و فرم آن، مانع استفاده از دستگاه چمن زن می شود. در این مواقع علف تراش هوندا جایگزینی عالی برای چمن زن خواهد بود و می توان به وسیله آن نسبت به کوتاه کردن سبزه ها نیز اقدام کرد.

مشخصات علفتراش Honda
علف تراش هوندا دارای وزنی بسیار متعادل بوده و حین کار کردن با آن، احساس راحتی کامل خواهید داشت. این یکی از گزینه های بسیار مهمی است که باید در زمان خرید و انتخاب دستگاه علف تراش مورد توجه قرار دهید و خوشبختانه این محصول از برند هوندا دارای آن است.

به این شکل زمانی که در حال استفاده از این دستگاه هستید، فشار کمی بر شخص وارد شده و دچار کمر درد یا دست درد نخواهید شد. این مشکلی است که غالبا با علف تراش های غیرحرفه ای داریم و پس از مدتی کار کردن با آن ها، احساس فشار و درد را تجربه می کنیم.

از این ها گذشته این علف تراش دارای بازدهی بسیار بالایی بوده و با سرعت و دقت بالا عمل می کند. موتور ۴ زمانه آن نیز با مبدا ساخت کشور تایلند، از کیفیت درجه یک برخوردار است و طول عمر و دوام کارکرد عالی را به گواهی مشتریان خواهد داشت.

خرید علف تراش هوندا
اگر به دنبال خرید یک علف تراش مرغوب و باکیفیت هستید که طول عمر بالایی داشته باشد، خرید علف تراش هوندا را به شما توصیه می کنیم.

اگر شما دارای یک مزرعه یا به هر شکلی زمین زراعی هستید که نیاز به هرس کاری و حذف گیاهان خودرو یا کوتاه کردن چمن ها داشته باشد، خرید علف زن هوندا انتخابی عالی برایتان به شمار می رود. همین طور این دستگاه برای باغ های مختلف نیز به شکلی دیگر کارایی دارد و حتی اگر زمین باغ مسطح و صاف نباشد، باز هم می توان این دستگاه علف تراش حرفه ای را به شکلی مورد استفاده قرار داد. موضوع مهم در خصوص علف زن هوندا کیفیت بالای عملکرد و طراحی عالی آن است که حتی در ساعات طولانی کارکرد هیچ مشکلی به وجود نخواهد آورد.

این یکی از مشکلاتی است که در خصوص علف تراش های متفرقه داریم و پس از مدتی کارکرد، حتی کارکرد سبک، با افت کیفیت علف تراش و اختلال در کوتاه کردن علف ها روبرو می شویم. در واقع در صورتی که علف تراش از کیفیت قابل توجهی برخوردار نباشد، پس از مدتی کار کردن با آن، می بینید که دیگر کارایی سابق را نداشته و نمی توانید همان بهره وری قبل را از آن دریافت کنید.

از این روی انتخاب علف تراش هوندا به عنوان یکی از تجهیزات زمین زراعی یا باغاتی که در اختیار شما یا تحت سرپرستی و مدیریت شما قرار دارد، می تواند گزینه ای کاملا مقرون به صرفه بوده و کارکرد طولانی مدت از خود عرضه کند. این خریدی هوشمندانه است که ضمن به دست آوردن کارایی مناسب حین مصرف، طول عمر کافی از دستگاه نیز برجای گذاشته و نیازی به تمدید خرید یا تعمیرات پیوسته نخواهد بود.

علف تراش پشتی هوندا
اگر تصمیم به خرید علف تراش هوندا دارید، می توانید از مدل های مختلف این علف تراش بهره مند شده و به شکلی که کارآمدی آن برای شما به صورت حداکثری باشد، بهترین مدل علف تراش از جمله علف تراش پشتی هوندا را انتخاب کنید. علف تراش پشتی این قابلیت خاص را دارد که حین استفاده از آن، بدنه علف تراش روی دوش شما به شکلی متوازن قرار گرفت و هیچ گونه سنگینی و سختی را همراه با آن تجربه نخواهید کرد.همین طور مدل های دیگری از این نوع علف تراش و این برند وجود دارد که با یک جستجوی ساده، متوجه آن ها خواهید شد. لازم به ذکر است که هر یک از مدل های این علف تراش برای کاربردهای خاص خود طراحی شده اند و در صورتی که توضیح محصولات را با دقت مطالعه کرده و از کارکردهای آن ها مطلع شوید، انتخاب و خرید شما هوشمندانه خواهد بود.

منبع: آریان صنعت

  • علی علوی
  • ۰
  • ۰

نحوه محوطه سازی باغ

اگر چه شاید در ظاهر به نظر برسد که ایجاد یک باغ فارغ از مرزبندی بوده و قاعده و قانون خاصی در بخش های مختلف آن جاری نباشد، اما محوطه سازی باغ یکی از اصل های بسیار مهم در ایجاد هر باغ کوچک تا بزرگ بوده و بدون در نظر گرفتن آن، کار به شکل اصولی پیش نخواهد رفت. به واقع همان طور که در خصوص پارک ها و زمین های زراعی، اصل محوطه سازی را در دستور کار قرار می دهیم، در خصوص یک باغ نیز کاملا چنین چیزی را خواهیم داشت.

در ادامه با ما همراه باشید تا درباره محوطه سازی بیشتر بدانیم.

اهمیت محوطه سازی باغ و هر آن چه درباره می دانیم
محوطه سازی باغ با فاکتورهای مختلفی همراه خواهد بود. این فاکتورها می تواند شامل نوع گل و گیاهان، آلاچیق، برکه، استخر، آبنما و … باشد. نکته اصلی در آن است که این فاکتورها را به شکلی به کار ببرید که در نهایت فضای باغ بسیار شیک و قابل توجه به نظر برسد.

یکی از اصلی ترین گام هایی که در محوطه سازی باغ باید مد نظر داشته باشید، مرزبندی بخش های مختلف باغ، به شکلی است که هر یک از بخش های آن به نوعی از کاشت گل و گیاهان اختصاص یافته باشد. در این مرزبندی شما ممکن است بخشی را به کاشت چمن و بخشی دیگر را به جایگیری شمشادها اختصاص دهید. همین طور بخشی از باغ می تواند مخصوص به گل ها و گیاهان زینتی بوده و بخشی دیگر به درختان مرتفع یا درختان میوه اختصاص یافته باشد.

مسیرچینی در محوطه سازی باغ

مسیرچینی در باغ باید به شکلی از درب ورودی آغاز شده و با دسترسی به بخش های مختلف آن پیش برود. این مسیرچینی می تواند باریک و با سنگ های نامتقارن بوده یا در یک ردیف سنگفرش شده یا سنگریزه ای و … پیش برود. دقت داشته باشید که با توجه به سبک و استایل باغ، مسیر رفت و آمد در آن انتخاب خواهد شد و اهمیت زیادی دارد که حتما این مسیر به شکلی تعیین گردد که در تناسب کامل با حال و هوا و فضای باغ باشد.

انتخاب نوع گیاهان

در محوطه سازی باغ با اصلی ترین عامل ترکیب بندی فضا یعنی، گیاهان متنوع روبرو هستیم. این گیاهان انتخابی باید با در نظر گرفتن شرایط اکولوژی محیط زیست، شرایط جغرافیایی، وضعیت خاک و … در نظر گرفته شده و برای کشت وارد چرخه ایجاد فضای سبز باغ شوند. به علاوه میزان بارندگی، حداقل و حداکثر دما، میزان رطوبت، تعداد روزهای آفتابی، تعداد روزهای ابری و … نیز قابل توجه هستند.

تجهیزات کاربردی

از جمله تجهیزات کاربردی در طراحی محوطه باغ می توان به آبنما، برکه، آلاچیق، استخر، باربکیو، رواق و … اشاره کرد. این تجهیزات با توجه به پتانسیل فضا و همین طور نوع کاربری باغ، انتخاب شده و در جای مناسب خود، تعبیه خواهند شد. با استفاده از تمام این تجهیزات و المان ها یا بخشی از آن ها، می توان طرح ها و الگوهای مختلفی در محوطه سازی باغ به کار برد.

بسته به فرم فضایی که در مساحت کل باغ در اختیار دارید و با در نظر گفتن چیدمان گل و گیاهان مختلف، می توان این تجهیزات را به صورت یکجا و متمرکز به کار برده یا آن ها را پراکنده تعبیه کرده و در بخش های قابل استفاده باغ، به کار برد. به هر ترتیب باید یک نمای کلی و قطعی از باغ پس از محوطه سازی در اختیار داشت که جای گیری اجزای مختلف آن در یک قاب قابل قبول و خوشایند باشد.

کلام آخر

شما چه نکات دیگری در خصوص محوطه سازی باغ می دانید که در بالا به آن ها نپرداخته باشیم. این موارد را با ما و دیگر کاربران وبلاگ را در میان بگذارید.
 

 

منبع: 

تهران گاردن

  • علی علوی
  • ۰
  • ۰

طراحی فضای سبز در تهران در بخش های شهری، ویلا، محوطه سازی، باغ و … نیازمند رعایت اصول و نکاتی است که با توجه به هر یک از آن ها می توان این کار را به شکلی حرفه ای تر به انجام رسانید. به واقع اگر چه نفس طراحی فضای سبز شهری همیشه ثابت است، اما برای رسیدن به یک نتیجه متفاوت و منحصر به فرد، باید در یک مسیر نوآورانه و با استفاده از جدیدترین فاکتورهای روز دنیا، پیش رفت.

در ادامه با ما همراه باشید.

نکاتی که باید در طراحی فضای سبز در نظر داشته باشید

برای طراحی فضای سبز نیازمند رعایت برخی اصول و نکات هستید که بدون در نظر گرفتن آن ها، امضای شما در پایان این کار ناقص خواهد بود.
1. از تمام فضای در اختیار استفاده کرده و هیچ گونه پرتی برجای نگذارید. برخی اوقات در طراحی غیرحرفه ای فضای سبز، بخش هایی از مساحت مهجور مانده و چیزی در آن ها کاشته نشده یا به هر شکلی مورد استفاده قرار نمی گیرند. این به نقص محیط بازنمی گردد و نقصی در طراحی فضای سبز است که باید حتما مورد توجه قرار بگیرد.
2. تناسب ابعاد را از یاد نبرید. به هر شکلی که فضای سبز خود را طراحی می کنید، باید تناسب ابعاد لازم در اجزای آن وجود داشته باشد. به طور مثال به کار بردن استخری بزرگتر از حد تناسب با این فضا یا ایجاد زمین بازی بزرگتر از چیزی که با مساحت فضای سبز جور دربیاید، زیبایی بصری و هارمونی آن را از خط خارج خواهد کرد.
3. به کاشت گل ها به اندازه گیاهان سبز و درختان اهمیت بدهید. اگر چه عمر گل کوتاه است، اما شما می توانید با کاشت گل ها در بخش هایی از فضای سبز خود، رنگ و لعاب جذاب تری به آن ببخشید. این فرآیند رسیدگی و کاشت دوباره و هزینه ها را کمی بالا خواهد برد، اما باعث می شود که به هر ترتیب در فضای سبز خود، جلوه ای دوست داشتنی تر داشته و نشاط بیشتری در آن تامین شود.
4. به سیستم آبیاری به شکلی حرفه ای نگاه کنید. حتی اگر این یک فضای سبز ویلایی محدود است، شما باید به سیستم آبیاری آن به شکلی حرفه ای نگاه کرده و حتما یک سیستم آبیاری متناسب با فضای خود در نظر گرفته و آن را تعبیه کنید. در غیر این صورت با هدررفت آب، اتلاف زمان و افت در کیفیت گل و گیاهان روبرو خواهید شد.

دسته بندی طراحی فضای سبز در تهران

طراحی فضای سبز در تهران را می توان در دسته بندی های زیر جای داد:

طراحی فضای سبز ویلا در تهران

برای طراحی فضای سبز ویلا در تهران باید ساختار بنای ساختمان را در نظر گرفته و سپس فضای سبز را در خور و در تناسب با آن پیاده سازی کنید. این چیزی است که به شما اجازه می دهد تا در عین ایجاد فضای سبز، کاربری مناسب ویلا را نیز در نظر بگیرید. در طراحی فضای سبز ویلا در تهران باید حتما یک مسیر پیاده روی در نظر گرفته و برای رسیدن از درب ویلا به ساختمان اصلی آن، یک یا دو مسیر را در طراحی خود قرار دهید. همین طور به کار بردن نیمکت ها در بین بوته ها و درختان حیاط ویلا، اهمیت خاص خود را دارد. به حتم در فضای سبز ویلایی، رفت و آمد بیشتری وجود داشته و تعبیه نیمکت و صندلی میان آن، کاملا کاربردی خواهد بود. بسته به این که ویلای مورد نظر شما در کدام منطقه جغرافیایی قرار داشته باشد، انتخاب نوع بذرها صورت گرفته و به همان تناسب کاشت انجام می شود. معمولا در طراحی فضای سبز ویلا، بخشی به گل کاری اختصاص داده شده و بخشی را بوته کاری می کنند. با این همه سلیقه و خواست مشتری در چنین فضاهای سبز شخصی، بسیار تاثیرگذار بوده و غالبا نقشه فضای سبز بر حسب آن طراحی می شود. البته در نظر داشته باشید که نوع گل و گیاهان به کار رفته در طراحی فضای سبز در تهران و حومه، باید با شرایط جغرافیایی، شکل آبیاری، میزان تابش نور خورشید، دمای هوا، ظرفیت و پتانسیل خاک و غیره سازگاری داشته باشند.

طراحی فضای سبز شهری

در طراحی فضای سبز شهری اوضاع کمی متفاوت است. در این نوع از طراحی و اجرای فضای سبز، بیشتر به شکل گیری گل و گیاهان با قرینه سازی روبرو هستیم. ممکن است این طراحی فضای سبز شهری، برای یک میدان باشد یا پارک و پارکچه ای را به خود اختصاص دهد. به هر ترتیب نوع کاربری و این که آیا قرار است تنها جلوه گر بوده یا افراد در آن تردد داشتهe باشند، تا حدود بسیاری بر این موضوع تاثیرگذار خواهد بود. در طراحی فضای سبز شهری، به گل و گیاهانی نیاز داریم که در معرض تابش نور مستقیم خورشید، دوام داشته و نیاز به رسیدگی و آبیاری خیلی منظم و روزانه نداشته باشند. معمولا یک سری چمن کاری در طراحی فضای سبز در تهران و شهرهای بزرگ کشور صورت گرفته، پس از آن نوبت به گل کاری و به کار بردن بوته های بیشتر خواهد رسید.

در صورتی که بخواهید طراحی فضای سبز شهری شما به شکلی متفاوت دیده شود، بهتر است از الگوهای خاص؛ به طور مثال مجسمه های سرسبز استفاده کنید. به هر ترتیب فضای سبز شهری باید ماندگاری به مراتب بیشتری داشته و زوال دیرتری را تجربه کند. اگر چه رسیدگی هایی به فضای سرسبز شهری داده می شود، اما با توجه به موقعیت خاص آن ها، باید از گل و گیاهانی استفاده شود که هم دوام زیادی در مقابل تابش نور مستقیم خورشید داشته، هم آبیاری هر روز نیاز نداشته و یا به کمی عدم رسیدگی، مقاومت نشان دهد.

طراحی فضای سبز باغ در تهران

طراحی فضای سبز باغ در تهران، کمی تخصصی تر است و در ایجاد یک باغ، به میزان کمتری به افراد توجه نشان می دهیم. لازم است که در طراحی فضای سبز باغ، از درختان و بوته های بیشتری استفاده شده و کمتر به سراغ کاشت گل هایی با طول عمر کوتاه باشیم. از این روی در طراحی فضای سبز باغ، با توجه به این که در کدام موقعیت جغرافیایی قرار داشته باشد، از بذر و نهال های متناسب استفاده کرده و سیستم آبیاری را نیز حتما تعبیه نماییم. به یاد داشته باشید که پیش از اجرای کامل فضای سبز باغ، باید سیستم آبیاری آن تعبیه شود. پس از آن می توان در خصوص جایگیری گل و گیاهان و درختان و بوته های مختلف، تصمیم گیری کرد. این چیزی است که باعث می شود یک باغ حالت طبیعی خود را حفظ کرده و کاملا زنده به نظر برسد. در حالی که عدم به کار بردن یک سیستم آبیاری هدفمند و کارآمد، باعث خواهد شد تا خیلی زود بخشی از سلامت و طراوت باغ را از دست بدهیم.

طراحی فضای سبز تالارها در تهران

در طراحی فضای سبز تالارها، نیازمند ایجاد یک محیط برای تردد و تجمع مهمان ها هستیم. اگر چه بحث نورپردازی در تمامی انواع اجرای فضای سبز اهمیت دارد، اما در طراحی فضای سبز تالارها این موضوع پررنگ تر شده و حتما باید این طراحی مبتنی بر نیازی که در تالارها داریم، یعنی برگزاری میهمانی و مجالس باشد. درست به همین دلیل است که بحث نورپردازی در تالارها پررنگ تر شده و باید حتما یک تیم تخصصی بابت نورپردازی و نیمکت گذاری در این فضاها، اختصاص یابد. در غیر این صورت صرف اجرای فضای سبز در تالاها، کافی نبوده و نمی توان بهره برداری تجاری از آن را به انجام رسانید. درست به همین دلیل است که باید در اجرای طراحی فضای سبز تالارها، به شکلی متفاوت عمل کرد.

طراحی فضای سبز باغچه

اگر در حیاط خانه خود، یک محوطه کوچک در اختیار دارید، می توانید از طراحی فضای سبز باغچه استفاده کرده و یک مساحت گل کاری شده زیبا در اختیار داشته باشید. اتفاقا طراحی فضای سبز باغچه به مراتب سخت تر بوده و باید از یک مساحت کم، نوآوری و جلوه خاص به وجود آورید. با این حساب تصور نکنید که در صورت نیاز به ایجاد یک باغچه، نیاز به تخصص نبوده و می توانید خود با کاشت چندین گل و گیاه به آن خاتمه دهید. اتفاقا زمانی که پتانسیل فضای شما محدود است، انتخاب گل و گیاهان سخت تر شده و اجرای آن نیز تکنیک ها و اصول بیشتری را می طلبد. بدیهی است که در کاشت گل و گیاهان، باید فاصله مناسب میان آن ها را رعایت کرده و کیفیت خاک را نیز بسنجید.

نکته: در نظر داشته باشید که در برخی موارد و در صورت وجود داشتن فضای کافی، تعبیه استخر در فضای سبز فوق العاده خواهد بود. همین طور حوض های فواره ای و جوی های کوچک می توانند نقش بسیار موثری در شکل دهی زیباتر و تاثیرگذارتر فضای سبز ایفا کنند.

کافی است که از فضای در اختیار خود، ولو این که باغچه ای کوچک باشد، به شکلی بهینه استفاده کرده و کاری کنید تا تمامی محیط در اختیار شما، طراوت و نشاط را بازتاب دهد.

سوالات پرتکرار در خصوص طراحی فضای سبز

طراحی فضای سبز باغچه تابع چه قوانینی است؟
برای طراحی فضای سبز باغچه لازم است که حتما نهایت بهره برداری از محوطه باغچه را برده و در صورتی که فضای باغچه محدود و کوچک است، به جای کاشت درختان تنومند، به کاشت نهال و بوته هایی که ارتفاع کمتری داشته باشند، قناعت کنید.

طراحی فضای سبز تالارها باید چگونه باشد؟
طراحی فضای سبز تالارها، با ساختار تزئینی باید همراه باشد تا علاوه بر به دست آوردن یک محیط سرسبز، بتوان از گیاهان تزئینی برای زیباسازی محیط جهت برگزاری جشن ها نیز بهره برد.

قواعد طراحی فضای سبز شهری چیست؟
در طراحی فضای سبز شهری، نیازمند کاشت گل و گیاهانی هستیم که کمترین میزان نگهداری را نیاز داشته و بتوان در وسعت شهری، به صورت دراز مدت از سرسبزی آن ها بهره برد. اگر چه در طراحی فضای سبز شهری نیز رسیدگی و نظارت و نگهداری بر فضای سبز صورت می گیرد، اما با توجه به شرایط خاص، معمولا از گیاهانی استفاده می شود که در رده بندی، نیاز کمتری به نگه داری و هرس داشته باشند.

طراحی فضای سبز ویلا در تهران چگونه است؟
طراحی فضای سبز ویلا در تهران با توجه به ساختار ویلا، محوطه آن و میزان پتانسیلی که برای کاشت گل و گیاهان مختلف دارد، انجام خواهد گرفت. در ویلاهای لوکس تهران، استفاده از درختان تنومند همیشه بهار، درختان میوه، گل و گیاهان لوکس و منحصر به فرد، دیده می شود که می تواند هویت بخشی به ویلا را به شکلی دیگر به ثمر برساند.

سخن پایانی

برای اجرای طراحی فضای سبز در تهران باید مراحل اندازه گیری محیط، تعبیه مسیر و تجهیزات آبیاری قطره ای  ، نیمکت گذاری، انتخاب بذر و نهال، کاشت و نگهداری صورت بگیرد. این مراحل را می توان به شکلی کاملا حرفه ای انجام داده و جلوه ای متفاوت و منحصر به فرد به دست آورد. شما چه ایده هایی در این زمینه دارید؟

 

منبع: تهران گاردن

  • علی علوی
  • ۰
  • ۰

محوطه سازی ویلا یکی از مسائلی است که تمامی مالکان ویلا گوشه چشمی به آن دارند و برای زیباسازی و نقش بخشیدن به فضای باز ویلای خود، باید به انجام برسانند. از آن جایی که ساخت محوطه و فضای سبز در ویلاها، نیازمند کاشت گل و گیاه و تعبیه تجهیزات مختلف است، باید حتما این کار توسط تیم های حرفه ای انجام شود.

با توجه به هزینه ای که ساخت و محوطه سازی ویلا برای شما عزیزان دارد بنابراین توصیه می شود که پروژه های محوطه سازی ویلا یا طراحی منظر خانه و غیره را به یک مجموعه ای که سال ها در این حوزه کار کرده اند و تجربه کافی را دارند بسپارید.

عملکرد طراحان مجموعه ی تهران گاردن به این شکل است که یک جلسه حضوری به بررسی و ارزیابی زمین و مساحت در اختیار می پردازند و سپس یک جلسه مذاکره با کارفرما جهت آگاهی بیشتر از علاقمندی ها و شنیدن خواسته ها وانتظاراتشان از پروژه منظور ترتیب خواهند داد. در مرحله ی بعدی یک طراحی سه بعدی از پروژه منظور را توسط نرم افزارهای  طراحی سه بعدی آماده می کنند. عکس های سه بعدی از پروژه، یک دید کلی از نحوه چیدمان گیاهان و سایر المان ها و عناصر محوطه سازی را به تصویر می کشد؛ قبل از استارت کار، هر بخش از فضاسازی که نیازمند تغییر است طبق نظر و خواسته ی کارفرما و در نظر گرفتن تجربه ی مجریان پروژه اعمال خواهد شد.

در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم محوطه سازی ویلا تابع چه قوانین و قواعدی است و چطور انجام می شود.

برای محوطه سازی ویلا باید مراحل زیر را در نظر داشته باشید:
طراحی اولیه محوطه سازی ویلا

گام اول:

طراحی اولیه محوطه سازی ویلا طبق مراحلی که برای طراحی اولیه هر فضای سبزی در نظر داریم، انجام می شود. به واقع چیزی که در گام اول نیاز داریم یک اندازه گیری صحیح از فضا است که کمک کند تا جایگیری هر یک از اجزا و گل و گیاهان مورد نظر را به درستی دریابیم. در صورتی که این محوطه سازی قرار باشد ترکیبی از فضای سبز و تجهیزاتی چون آلاچیق، استخر و غیره شکل بگیرد، باید از پیش تمامی این اجزا در طرح اولیه روی کاغذ آورده شوند. پس از آن می توان در خصوص مراحل بعدی اجرا تصمیم گیری کرده و یک زمان بندی صحیح به آن ها اختصاص داد.

بدیهی است که در اندازه گیری محوطه ویلا، باید تمامی زاویه های آن در نظر گرفته شده و استفاده حداکثری از این فضا صورت بگیرد. در غیر این صورت با پرتی زیادی در فضا روبرو خواهیم بود که ضمن از دست دادن بخشی از مساحت، زیبایی محوطه ویلا را تحت تاثیر منفی خود قرار خواهد داد.

گام دوم:

پس از طراحی اولیه نوبت به انتخاب بذرها و نهال های مورد نظر می رسد. همین طور اگر قرار است از آلاچیق یا نیمکت استفاده کنید، باید ابعاد و طرح و جنس آن را تعیین کرده باشید. ممکن است حین مطالعه و بررسی مدل های مختلف، ایده شما در این زمینه تغییر پیدا کند، اما ضرورت دارد که مدل های جدید انتخاب شده به لحاظ ابعاد و سبک، در تناسب با فضای سبز ویلا باشند.

گام سوم:

در طراحی اولیه محوطه سازی ویلا حتما باید مسیر پیاده روی و رفت و آمد را در نظر بگیرید. این چیزی بسیار مهم در ایجاد فضای سبز ویلایی است و نمی توان آن را نادیده گرفت. در صورتی که ویلای شما به شکلی مساحت دارد که پارکینگ خودرو داخل آن قرار می گیرد، در ایجاد مسیر رفت و آمد، باید یک مسیر موزاییک شده یا سنگی برای تردد خودرو در نظر گرفته و پهنای آن را مطابق با ابعاد خودرو، لحاظ کنید. اما در صورتی که مساحت محوطه ویلا محدود بوده و امکان وارد کردن خودرو به آن وجود نداشته و یا خود چنین تصمیمی ندارید، لحاظ کردن مسیر پیاده روی نفر، کفایت خواهد کرد. به هر ترتیب باید از درب ورودی ویلا به ساختمان و عمارت اصلی آن، یک مسیر پیاده روی (ترجیحا با پیچ و خم که تداعی کننده حال و هوای جنگلی باشد) در نظر گرفته و آن را با سنگچین یا هر طرح دیگری همراه سازید. به جز این ضرورت دارد که به همراه مسیر پیاده روی، یک طراحی نورپردازی همگام نیز در نظر گرفته شود تا در زمان تاریکی هوا، عبور و مرور از محوطه ویلا به سادگی صورت گرفته و افراد به خوبی مسیر مقابل خویش را رویت نمایند.

گام چهارم:

طراحی سیستم آبیاری و خروجی های فواره ای یا قطره چکانی آب، تعبیه محل ساخت استخر یا حوضچه، قلوه سنگ های تزیینی و غیره از سایر مواردی هستند که در محوطه سازی ویلا باید در نظر گرفته شده، سپس وارد فاز اجرایی آن شویم. معمولا در فضاسازی ویلایی و در صورت وجود مساحت لازم، استخر یا حداقل یک حوضچه با فواره در نظر گرفته می شود. این باعث می شود که جلوه نشاط آور فضا بیشتر بوده و ترکیب گل و گیاهان با آب، به شکلی خاص بیننده را تحت تاثیر خود قرار دهد.

اجرای محوطه سازی ویلا

اجرای محوطه سازی ویلا نیازمند حضور یک تیم حرفه ای بوده که در تمامی بخش های کاشت گل و گیاهان مختلف، نصب تجهیزات چون آلاچیق، استخر و غیره و نیز نورپردازی تبحر داشته و این امور را با بالاترین کیفیت به انجام برسانند. در نظر داشته باشید که نقصان و کاستی در هر بخش از اجرای این مراحل، مشکلات بسیاری به وجود آورده و مرتفع ساختن آن؛ زحمت و هزینه های بیشتری را تحمیل خواهد ساخت. از این روی اهمیت دارد که حتما پس از به دست آوردن طرح اولیه محوطه سازی ویلا، نسبت به انتخاب یک تیم حرفه ای برای اجرای آن اقدام نمایید.

هر مرحله از اجرای این طرح، چه مسیرسازی، کاشت، تعبیه تجهیزات یا نورپردازی، باید با اصول و قواعد استاندارد خود همراه باشد و اجرای هیچ یک بدون تخصص، سودی نخواهد داشت. با انتخاب یک تیم اجرایی متبحر، می توانید مراحل اجرای کار را به مراتب کوتاه تر ساخته و در ضمن بهره وری و کیفیت خروجی کار را بالا ببرید. دقت داشته باشید که کاشت یک گل یا کاشت یک نهال نیازمند کاری تخصصی در زمینه باغداری است و اشخاص غیرحرفه ای، بهترین بذر و نهال را نیز معیوب ساخته و روال رشد و نمو آن را مورد تاثیر منفی قرار خواهند داد.

در بحث نورپردازی نیز باید حتما فضای ایجاد شده در هر نقطه به وسیله یک مرکز نور، تامین شده و به طور کلی در تمام فضا و محوطه ویلا، نور کافی (نه چندان زیاد)، داشته باشیم. به طور مثال اگر در این فضا یک آلاچیق قرار داده شده است، باید حتما نور مجزا برای آلاچیق در نظر گرفته شود. همین طور مسیر پیاده روی نیازمند نور مجزا است و باید برای رفت و آمد اشخاص به میزان کافی نور (به شکل چراغ های ال ای دی در کف یا فانوس های ایستاده)، تعبیه شده باشد.

نکته: اگر چه تیم های طراحی فضای سبز دارای ایده های از پیش تعیین شده برای اجرای این فضاها هستند؛ اما از آن جایی که خلق محوطه در ویلا، کاملا شخصی بوده و تابع سلیقه افراد است، معمولا سعی می شود که این محوطه سازی مطابق و بسیار نزدیک به انتظارات مشتری رخ دهد. تنها بعضی محدودیت ها به لحاظ شرایط جغرافیایی وجود دارد. به طور مثال برخی از گل و گیاهان، نیازمند تابش بیشتر نور خورشید یا قرار گرفتن در آب و هوایی خنک تر هستند و نمی توان آن ها را در شرایط جغرافیایی مخالف کاشت و انتظار دوام در مدت زمان معقول داشت.

محوطه سازی ویلا در کرج

آب و هوای مطبوع در مناطق اطراف کرج نظیر کردان، قلعه چندار، سهیلیه، چهارباغ، نظرآباد، شهریار و غیره، عده کثیری از مردم شهر کرج یا حتی تهران را به ساخت ویلا و محوطه سازی ویلا، در این مناطق ترغیب ساخته است. گذراندن زمان در کنار خانواده و در هوای مطبوع این مناطق، با توجه به حجم آلودگی هوا در شهرهای تهران و کرج بهترین فرصت برای شما عزیزان خواهد بود.

محوطه سازی ویلا در تهران

حجم گسترده ساختمان سازی در شهری مانند تهران، مردم را از داشتن فضای سبز کافی در سطح شهر محروم کرده است و بوستان های سطح شهر پاسخگوی نیاز مردم نخواهند بود بنابراین ساخت و ساز ویلا در مناطق اطراف تهران نظیر لواسان، تجریش، دماوند و غیره بسیار مرسوم گشته است. محوطه سازی ویلا نیز به طبع مهم ترین بخش در مبحث ویلا سازی است که بهتر است توسط افراد متخصص این حوزه انجام بگیرد. مجموعه ی تهران گاردن دارای پروژه های موفق و بی نظیری در شهر تهران و کرج و حتی سایر شهرستان ها هستند.

طراحی برکه مصنوعی
نکات مهم محوطه سازی ویلا

در محوطه سازی ویلا باید حتما به نکات و اصولی خاص توجه داشته باشید که در زیر به آن ها اشاره می کنیم:

در محوطه سازی ویلا باید این نکته را در نظر داشته باشید که با یک فضای مسکونی یا حداقل نیمه مسکونی روبرو هستید و حتما باید تعبیه مسیرهای پیاده روی، رفت و آمد کودکان و غیره مورد نظر باشد.
در ساخت محوطه ویلا و تجهیزاتی که داخل آن قرار می گیرند، از جمله استخر و غیره، حتما ایمنی را در نظر داشته باشید. غالبا در محوطه ویلا باید رفت و آمد کودکان را در نظر گرفته و تمام ریسک های ناشی از سقوط در استخر، تیغ گل و گیاهان و غیره را لحاظ کنیم.
محوطه سازی ویلا بخشی از نمای کل فضای ویلا را به خود اختصاص داده و یک عنصر مجزا نیست. از این روی باید در هارمونی و هماهنگی لازم با خود بنای ویلا قرار داشته باشد. اگر ویلا به سبک سنتی ساخته شده، محوطه سازی آن نیز باید سنتی باشد و اگر ویلا به سبک مدرن ساخته شده است، محوطه سازی آن نیز باید از قوانین ساخت و ساز مدرن تبعیت کند.
در محوطه سازی ویلا نباید تعبیه سیستم آبیاری را از قلم انداخت. صرف این که این محوطه فضا و مساحتی کم دارد، هرگز به این معنا نیست که سیستم آبیاری نیاز نخواهد داشت. امکان آبیاری صحیح و اصولی هر روزه محوطه فضای سبز ویلا قطعا وجود ندارد یا نیازمند استخدام یک شخص بابت این کار و به عنوان باغبان خواهد بود که باز احتمال قصور و ضعف در آبیاری از جانب وی وجود خواهد داشت. از این روی لازم است که حتما از سیستم آبیاری قطره ای حرفه ای در محوطه ویلا استفاده کرده و به این شکل حیات گیاهان را تضمین کرد.
اشتباهات رایج در ومحوطه سازی ویلا

از اشتباهات رایج در ومحوطه سازی ویلا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

شما از فضاهای ویلایی الگوبرداری می کنید که دارای المان های پایه ای مشابه نیستند. به این ترتیب نتیجه کار به هیچ وجه به همان شکل مثبت و درخور نخواهد بود.
به موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی توجه نمی کنید. عدم پرداختن به شرایط جغرافیایی و موقعیت آب و هوایی، باعث می شود که مشکلات زیادی پس از طراحی ویلا به وجود آمده و نتوان بهره برداری لازم را از این جهت داشت. از این روی لازم است که حتما به شرایط جغرافیایی و وضعیت آب و هوایی توجه کافی صورت گرفته ومحوطه سازی ویلا با در نظر گرفتن این نکات ایجاد شود.
نسبت مناسب میان ساختمان ویلا و محوطه اطراف آن در نظر گرفته نمی شود. لازم است که حتما تناسب قابل توجه و درستی میان محوطه ویلا و ابعاد ساختمان اصلی آن در نظر گرفته شود. صرف نظر از این که شما تا چه اندازه به بزرگ بودن ساختمان ویلا اهمیت می دهید یا علاقه مند به داشتن محوطه فضای سبز وسیع هستید، لازم است که حتما یک تناسب درست میان این دو بخش وجود داشته باشد. در غیر این صورت نمی توان کاربری درستی از محوطه ویلا یا ساختمان اصلی آن، به دست آورد.
از تجهیزات تکمیلی استفاده نمی کنید. هر آن قدر که محوطه سازی و ساختار عمارت ویلا، جذاب و زیبا باشد، عدم استفاده از تجهیزات تکمیلی چون آلاچیق، زمین بازی، استخر و غیره؛ سطح کاربری آن را کاهش خواهد داد. از این روی تا جایی که فضای موجود به شما اجازه می دهد؛ حتما از این فاکتورها برای تکمیل محوطه سازی ویلا بهره برده و میزان کاربری آن را به شکلی بهینه بالا ببرید.
 

سخن پایانی

محوطه سازی ویلا بخشی از ساخت یک ویلا به همراه فضای سبز است که می تواند محیطی امن و آرامش بخش ایجاد کرده و روح نشاط و شادابی را به زندگی تزریق کند. شما چه ایده هایی برای ایجاد یک فضای سبز در ویلا دارید و بهترین تکنیک های اجرای آن را چه می دانید؟ ایده های خود را در بخش نظرات با ما و دیگر دنبال کنندگان وبلاگ در میان بگذارید.

 

منبع: تهران گاردن

  • علی علوی