وبلاگ من

۵ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


افتتاح حساب در ترکیه، امروزه به دلیل وجود تحریم های متعدد جایگاه ویژه ای پیدا کرده است. چرا که بسیاری از ایرانیان از دریافت خدمات بین المللی بانکی محروم هستند. و باز کردن حساب در ترکیه می تواند بسیار کمک کننده باشد. به همین علت لزوم باز کردن حساب بانکی در کشور ترکیه افزایش یافته است. شاید بپرسید چه نوع حساب ارزی در ترکیه می توانید افتتاح کنید؟

چه مقیم ترکیه باشدی چه غیرمقیم، می توانید از خدمات افتتاح حساب بانکی در ترکیه بهره ببرید. افتتاح حساب در ترکیه بدون اقامت هم امکان پذیر است و می توانید اقدام به افتتاح حساب در زراعت بانک ترکیه کنید. حتی امکان دریافت سند بانکی در ترکیه هم وجود دارد. استانبول همراه در این مقاله تمامی سوالات شما پیرامون افتتاح حساب بین المللی در ترکیه را پوشش خواهد داد. و متوجه می شوید که باز کردن حساب در ترکیه از چیزی که فکر می کنید آسانتر است.

برای مطالعه بیشتر در زمینه انتقال پول، مقاله روش های انتقال پول از ایران به ترکیه را مطالعه نمایید.

مشاوره برای افتتاح حساب در ترکیه
همچنین برای مشاوره در زمینه افتتاح حساب در ترکیه می توانید از روش های زیر اقدام کنید.

تیم مشاوره و کارشناسان « استانبول همراه » در امور خرید ملک، اخذ اقامت و شهروندی، ثبت شرکت، کلیه امور بانکی و گرفتن نمایندگی برند های برتر ترکیه در کنار شماست.


بانک های ترکیه که می توانید در آن حساب بین المللی باز کنید
برای ایرانیان باز کردن حساب در دو بانک امکان پذیر اسا

۱- افتتاح حساب در زراعت بانک ترکیه
زراعت بانک ترکیه از جمله بانک هایی است که به ایرانیان خدمات بانکی می دهد. زراعت بانک بیشتر از ۱۰۰۰ شعبه در سراسر ترکیه دارد. دفتر اصلی بانک زراعت در شهر استانبول و در محله بشیکتاش قرار دارد.

 

زراعت بانک ترکیه
 

بانک های کمی هستند که به ایرانیان خدمات بانکی ارائه می کنند. اما خوب اگر مقیم ترکیه هم نباشید، می توانید در این کشور حساب باز کنید. بانک زراعت از جمله بانک هایی است که به ایرانیان، خدمات بانکی ارائه می کنند. افتتاح حساب زراعت بانک ترکیه تقریبا برای تمام ایرانیان ممکن است. شرایط سود بانک های ترکیه هم انتهای مقاله توضیح داده شده است. بانک زراعت بهترین بانک برای باز کردن حساب برای یرانیان است.

نکته: بسیاری از افراد در تماس های تلفنی از ما آدرس دفتر زراعت بانک ترکیه در تهران را می خواهند. حال آنکه زراعت بانک در ایران هیچ شعبه ای ندارد!

۲- ایش بانک ترکیه
افتتاح حساب در ایش بانک ترکیه هم برای ایرانیان ممکن است. ایش بانک ترکیه که بزرگترین بانک خصوصی کشور ترکیه می باشد تحت شرایطی نسبت به باز کردن حساب برای ایرانی ها اقدام می کند. البته این بانک به افرادی که در ترکیه اقامت ندارند، خدماتی ارائه نمی کند.  برای افتتاح حساب در این بانک برای خارجی ها  باید حتما کارت اقامت،اصل پاسپورت و شماره مالیاتی داشته باشند.

افتتاح حساب در ایش بانک ترکیه برای افراد مقیم گزینه خوبی است.

 

افتتاح حساب در ایش بانک ترکیه
 

مزایای حساب بانکی در ایش بانک
شما می توانید  مانند ایران حساب مشترک در بانک های ترکیه افتتاح نمایید. حساب های افتتاح شده در ترکیه سوییفت و ای بان دارند. این یعنی می توانید پس از باز کردن حساب سوییفت و ای بان حساب خود در ترکیه را دریافت کنید.

نکته: ایش بانک ترکیه در تهران هیچ شعبه ای ندارد!

افتتاح حساب در ترکیه برای افراد غیر مقیم و مقیم
در ادامه روش های افتتاح حساب بانکی در ترکیه برای افراد غیر مقیم و مقیم را توضیح می دهیم.

افتتاح حساب در ترکیه برای افراد غیر مقیم(افتتاح حساب در ترکیه با پاسپورت یک روزه)
اگر فرصت کافی برای مطالعه ندارید ویدئوی کوتاه زیر را مشاهده کنید.

افتتاح حساب بانکی در ترکیه برای افراد غیر مقیم امکان پذیر است. اما برای افتتاح حساب باید یکبار به ترکیه سفر کنید. باز کردن حساب در ترکیه را نمی توان به عهده وکیل گذاشت یا با وکالت آن را انجام داد.

از آن‌جایی که می‌توانید از طریق اینترنت به خدمات بانکی دسترسی داشته باشید، هیچ اجباری برای مقیم بودن در خاک ترکیه به منظور افتتاح حساب وجود ندارد. فقط از آن‌جایی که برخی بانک‌ها به شماره تلفن ترکیه نیاز دارند، لازم است که یک خط با شماره تلفن ترکیه داشته باشید.

توجه کنید که ما در  « شرکت رسمی استانبول همراه » تمام این مراحل را برای شما انجام می دهیم و شما فقط کافی است به صورت حضوری به استانبول مراجعه کنید.

مراحل افتتاح حساب در ترکیه بدون اقامت
شرایط و مراحل زیر در واقع شرایط افتتاح حساب در زراعت بانک ترکیه است چرا که تنها بانکی که افراد غیر مقیم می توانند حساب باز کنند همین بانک است.

مشخص کردن آدرس محل سکونت (اگر آدرسی ندارید می توانید آدرس یکی از دوستانتان را بدهید و یا از شرکت ها و موسسات مهاجرتی معتبر مثل استانبول همراه کمک بگیرید.)
مراجعه  به اداره مالیات که به ترکی ورگی دایرسی خوانده می شود و آدرس سکونت معتبر را به آنها تحویل دهید. پس از آن به شما یک کد مالیاتی را ارائه می کنند. تمام این مراحل  را می توانید به استانبول همراه بسپارید. ما  کد مالیاتی را برایتان در کمترین زمان تهیه می کنیم.
داشتن اصل و کپی گذرنامه
تایید مهر آخرین ورود شما به ترکیه در پاسپورتتان
مراجعه حضوری به زراعت بانک ترکیه(این کار از طریق وکیل امکان پذیر نیست و مراجعه حضوری اجباری می باشد.)
گرفتن سیم کارت جهت استفاده از خدمات بانکی زراعت بانک(سیم کارت را هم استانبول همراه برای شما تهیه می کند.)
افتتاح حساب بانکی با اقامت ترکیه
اگر فرصت کافی برای مطالعه ندارید می توانید ویدئوی کوتاه زیر را مشاهده کنید.

 


بانک های «زراعت» ، «ایش»  از جمله بانک هایی هستند که به ایرانیان خدمات بانکی ارائه می کنند.

مدارک مورد نیاز برای باز کردن حساب در ترکیه شامل:
اصل پاسپورت
کارت اقامت در ترکیه (کیملیک کارت)
کد مالیاتی
سیمکارت ترکیه
بعد از باز کردن حساب بانکی در ترکیه ، همان لحظه برای شما کارت بانکی بین المللی صادر می شود و به شما تحویل داده می شود. کل این فرآیند فقط یکروز طول می کشد. حساب های افتتاح شده می تواند دلاری، یورو، پوند و لیری باشد. هرکدام از این حساب ها مستقل هستند و شماره حساب جداگانه برای آن‌ها صادر خواهد شد.

درنظر داشته باشید فقط تعداد کمی از شعبات نسبت به افتتاح حساب بانکی در ترکیه برای افراد غیر مقیم و بدون موجودی اولیه اقدام می کنند. اکثر این شعبه ها نیز  بر اساس روابط و اعتبارات افراد حاضر به افتتاح حساب برای مشتری های معرفی شده با پاسپورت هستند. افتتاح حساب در زراعت بانک ترکیه در این زمینه توصیه می شود.

توجه:امور بانکی امور حساسی است که به دقت باید انجام شود. پیشنهاد می کنیم حتما از یک مترجم مجرب در این زمینه استفاده کنید.

 اگر شماره مالیاتی ندارید، می توانید با مراجعه به اداره کل مالیات، درحدود ده دقیقه، شماره مالیاتی خود را دریافت کنید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت شماره مالیاتی
اصل پاسپورت، کپی از صفحه عکس‌دار و کپی از صفحه‌ای که آخرین مهر ورودتان به ترکیه در آن وجود دارد، است.

با در دست داشتن تمام مدارک نامبرده شما می‌توانید حساب بانکی بر مبنای دلار، یورو و لیر ترکیه را در مالکیت خود داشته باشد. به عبارتی افتتاح حساب های دلار و یورویی در ترکیه امکان پذیر است.

گرفتن ویزا کارت در ترکیه به این صورت است که، یک هفته پس از افتتاح حساب در ترکیه ، برای شما کارت بانکی صادر می‌شود که «ویزا کارت» یا «مسترکارت» خواهد بود.

هر دو بانک «زراعت بانک» و «ایش بانک» در شهرهای استانبول، آنتالیا و ازمیر شعبه دارند. برای افتتاح حساب می‌توانید به شعب هر کدام از این بانک‌ها مراجعه کنید. فرآیند افتتاح حساب نیز در این شهرها باهم تفاوتی ندارند. افتتاح حساب زراعت بانک ترکیه در این میان از مزایای بیشتری برخوردار است.

می توانید نظرات و سوالات خود را در بخش دیدگاه ها بپرسید
چه نوع حساب ارزی در ترکیه می توانید افتتاح کنید؟
جهت افتتاح حساب ارزی در ترکیه پس از انجام مراحل قانونی، می توانید حساب خود را با ارز های  دلار، لیر و یورو افتتاح کنید. در همان روز می توانید کارت اعتباری خود را تحویل بگیرید. البته برای حک کردن اسمتان بر روی کارت حدود ۶ روز زمان لازم است.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  روش‌های انتقال پول از ایران به حساب بانکی ترکیه
شما همچنین می توانید با افتتاح حساب ارزی ویزا کارت و مستر کارت خود را هم دریافت کنید. این کارت های کارآمد خرید و فروش آنلاین از سایت های خارجی را برایتان آسان می کنند. همچنین انجام کارهایی مانند رزور هتل در خارج از کشور و استفاده از ATM در سراسر دنیا با این کارت ها امکان پذیر است.

شما می توانید تا سقف ۱۵٪  از روی حساب هایی که با ارز لیر باز شده باشند، سود ماهیانه (مدت  ۳۵ روز) دریافت کنید. اما چنانچه افتتاح حساب شما با یورو و یا دلار انجام شده باشد، هزینه بسیار کمی برای نگهداری پول به صورت ماهیانه توط بانک از شما کسر خواهد شد. این در صورتی است که حساب شما فعال نیاشد(به اصطلاح با آن کار نکنید) اگر حساب خود را فعال و پویا نگه دارید (مثلا قبض هایتان پرداخت کنید) هیچ هزینه ای از حسابتان کسر نمی شود. چون شما به نوعی با صرف کارمزد تراکنش آن را پرداخت می کنید.

افتتاح حساب بانکی از طریق ثبت شرکت در ترکیه
یک دیگر از راه های افتتاح حساب در ترکیه، ثبت شرکت در ترکیه است. حساب هایی که از طریق ثبت شرکت افتتاح کرده اید، تمام ویژگی های یک حساب تجاری و یا همان شرکتی را دارا هستند. مثل قابلیت تعریف چند امضا بودن حساب، تعیین سقف های برداشت افراد و … .

افتتاح حساب بانکی از طریق سپرده گذاری در بانک های ترکیه
بانک های ترکیه همیشه برای داوطلبانی که به سپرده گذاری در این بانک ها، حتی اگر فقط به مدت یکماه باشد، تمایل دارند، استقبال می کند. به همین علت شرایط افتتاح حساب را برای داوطلبین این چنینی را آسان کرده است. حداقل مبلغ سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۰ سی هزار لیر ترکیه می باشد. این سپرده ها اگر یک ماهه هم باشند، سود به آن ها را تعلق می گیرد.

برای مثال چنانچه می خواهید در ترکیه ملک خریداری کنید، بهتر است اول نسبت به افتتاح حساب اقدام کنید. به این ترتیب سرمایه ای که برای خرید ملک کنار گذاشته اید را به حسابتان در ترکیه منتقل کنید. زیرا اگر برای اخذ اقامت اقدام به خرید ملک در ترکیه  می کنید، باید پول از حسابی به اسم خودتان، به حساب فروشنده واریز شود. ضمناً اگر تمایل دارید در مورد اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک بیشتر بدانید می توانید به مقاله چگونه با خرید ملک در ترکیه اقامت بگیریم؟ را مطالعه کنید.

پیشنهاد می کنم قبل از ادامه ویدئوی زیر که مربوط به افتتاح حساب و سود و کارمزد در بانک های ترکیه است را مشاهده کنید.


مراحل افتتاح حساب  در ترکیه برای شرکت ها و اشخاص حقوقی
افتتاح حساب حقوقی کمی تفاوت دارد. مراحل افتتاح حساب در کشور ترکیه برای شرکت ها به شرح زیر است.

در این نوع افتتاح حساب، تنها مدیر مسئول شرکت که صلاحیت امضاء  را دارا است، اجازه افتتاح حساب را دارد.

مراحل افتتاح حساب در ترکیه برای شرکت ها
نیازی به حضور تمام اعضای شرکت نیست ومدیر مسئول شرکت که صلاحیت امضاء  را دارا است باید حضور داشته باشد.
قدم اول این است که ترجمه مدارک و اسناد شرکت را برای اخذ کد مالیاتی، به اداره مالیات ترکیه ببرید. این کد مالیاتی تقریبا بدون کاغذبازی به شما تعلق می گیرد.  نیازی هم به دفتر کار، نمایندگی و فعالیت تجاری در ترکیه نخواهید داشت. فقط آدرسی برای ارسال ابلاغیه‌ها، کافی است. با اخذ کد مالیاتی باید به بانک مراجعه کنید.
سپس با مدارک ترجمه شده شرکت به بانک مراجعه می نمایید.( ترجمه ی مدارک باید به تایید سرکنسولگری ترکیه رسیده باشد) که شامل موارد زیر است:
اساسنامه شرکت
مدارک مربوط به عضویت در اتاق بازرگانی
اسناد تاسیس
مدارک فعالیت
شرکت ها با افتتاح حساب اینترنتی می توانند تمام فعالیت بانکی خود را از طریق اینترنت انجام دهند .

اگر در ترکیه به عنوان یک اتباع خارجی اقدام به ثبت شرکت کرده اید برای افتتاح حساب هیچ محدودیتی در بانک های ترکیه برای شما وجود ندارد. و در هر بانکی می توانید حساب باز کنید.

معرفی بانک های مجاز برای افتتاح حساب در ترکیه
باید بدانید که بانک مرکزی ترکیه به تعداد معدودی از بانک های ترکیه اجازه داده تا خدمات بانکی به  ایرانیان، افراد غیرمقیم و خارجی ارائه کنند. اسامی بانک هایی که در این لیست هستند به شرح زیر است.

زراعت بانک
ایش بانک
حتی این بانک ها هم سختگیری هایی برای ایرانیانی که مایل به افتتاح حساب هستند، دارند. اما با همه این اوصاف، افتتاح حساب امکان پذیر است. از همه بهتر هم بانک دولتی زراعت است. یعنی افتتاح حساب در زراعت بانک ترکیه از بقیه گزینه ها بهتر است.

در ادامه به توضیح شرایط افتتاح حساب بانکی در ترکیه می پردازیم. ممکن است مطالعه مقاله بانک های مجاز برای افتتاح حساب ایرانیان در ترکیه هم برایتان مفید باشد.

زراعت بانک ترکیه
 افتتاح حساب در زراعت بانک ترکیه برای ایرانیان
اینترنت و موبایل بانک زراعت
پس از تکمیل مراحل افتاح حساب در بانک زراعت و فعال شدن حساب، می توانید رمز اینترنتی و اپلیکیشن بانک زراعت را دریافت کنید.این اپلیکیشن کارآمد به زبان های انگلیسی و ترکی در دسترس است.

اپلیکیشن بانک زراعت پس از وارد کردن شماره حساب و شماره کیملیک برای انجام کلیه امور بانکی قابل استفاده است. به یاد داشتهباشید که یک ایمیل معتبر که به آن  دسترسی دارد را در اپلیکیشن وارد کنید.

خدمات اینترنت و موبایل بانک زراعت
واریز و دریافت وجه (در صورت یکی بودن بانک با کارمزد کم)
واریز وجه به حسابهای مختاف به نام خودتان
ذخیره شماره حساب هایی که به آن واریزی انجام شده
پرداخت قبوض (حق بیمه، قسط، شارژ کردن برچسب عوارض اتوبان)
اتصال به خدمات دولت اینترنتی E-Devlet (باید رمز اینترنتی خود را از ptt دریافت کرده باشید)
باز کردن حسای دلاری و یورویی
خرید و فروش دلار و یورو
نمایش تاریخچه واریز
نمایش نرخ طلا و دلار (به لیر)
امکان پیدا کردن نزدیک ترین شعبه بانک
پرداخت عوارض شهرداری و مالیات
پرداخت جریمه های رانندگی
پرداخت شهریه دانشگاه
پرداخت برای امور خیریه (هلال احمر، پزشکان بدون مرز و …)
وسترن یونیون Western Union :خدمت جدید بانک زراعت
شاید بپرسید وسترن یونیون چیست؟ وسترن یونیون یک روش انتقال ارز بین المللی است. مخصوصا وقتی بخواهید ارز را به شخصی انتقال دهید که حساب بانکی ندارد.نخست متثقاضی ارسال حواله با پاسپورت و وجه پرداختی خود ( بصورت نقدی یا کارت های بین المللی)، به یکی از نمایندگی‌‌های این شرکت مراجعه می‌کند. (بانکها و مارکت و نمایندگی و …) لازم یه ذکر است زراعت بانک از جمله این نمایندگی ها است.

نمایندگی مربوطه کد ده رقمی (MTCN Code) را به همراه مشخصات فرستنده, برای شما ارسال می کند. گیرنده, با داشتن پاسپورت به یکی از شعب این شرکت می رود و پس از ارائه کد مورد نظر, وجه خود را اخذ می کند. برای ارسال حواله وسترن یونیون نام و نام خانوادگی گیرنده و میزان و نوع ارز قابل پرداخت و کشور مقصد برای انتقال پول,  الزامی است. معمولا شماره پاسپورت قبل از انجام هر تراکنشی استعلام خواهد شد. سقف جا به جایی روزانه ۸ هزار دلار است. البته انتقال مبالغ پایین تر هم منعی ندارد.

 سوئیفت زراعت بانک
کد سوئیفت بانک زراعت TCZBTR2A است. مدت انتقال پول به حساب پس از عملیات سوئیفت بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت می باشد.

مزایای حساب بانکی در زراعت بانک
این بانک برای سپرده گذاری و انجام فعالیت های بانکی در ترکیه خدمات مناسبی ارائه می دهد.
 بانکداری الکترونیکی بانک زراعت بسیار سریع و قدرتمند است.
افتتاح حساب بانکی در ترکیه توسط بانک زراعت معمولا در کمتر از یک روز انجام می شود.
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  معرفی ایش بانک ترکیه
مدارک لازم جهت افتتاح حساب بانکی در ترکیه
مدارک لازم برای باز کردن حساب در ترکیه برای افراد غیر مقیم و دارای اقامت به شرح زیر است.

مدارک لازم جهت افتتاح حساب برای افراد دارای اقامت ترکیه
اگر همین الان هم اقامت ترکیه را دارید، می توانید با مراجعه به بانکهای ایش و زراعت، اقدام به افتتاح حساب کنید.

مدارک لازم برای افتتاح حساب در ترکیه شامل موارد زیر است:

کیملیک ترکیه
برگه نفوس ( اداره ثبت احوال ترکیه)
قبض آب و برق و یا گاز به نام خودتان
 سیم کارت ترکیه
افتتاح حساب بانکی در ترکیه برای افراد غیر مقیم
همانطور که قبلا گفتیم، افتتاح حساب در ترکیه بدون اقامت هم امکان پذیر است. افتتاح حساب در ترکیه بدون کارت اقامت هم ممکن است. حال شاید بپرسید افتتاح حساب در ترکیه بدون کارت اقامت هم امکان پذیر است؟ پاسخ مثبت است. بدون کارت اقامت هم این کار ممکن است.

حضور شخص در یکی از شعبات بانک به همراه اصل پاسپورت
دریافت کد مالیاتی (ورگی)
سیمکارت ترکیه
افتتاح حساب بین المللی در ترکیه
افتتاح حساب بین المللی در ترکیه، باعث برخورداری شما از مزیت های زیر می شود:

افتتاح حساب سپرده بین‌المللی و دریافت سود با ارز خارجی
شانس اخذ کردیت‌کارت معتبر بین‌المللی (قابل استفاده در سراسر دنیا)
امکان مدیریت حساب اینترنتی (نیازی نیست در ترکیه حضور داشته باشید)
امکان انتقال وجه بین‌المللی از طریق صرافی و سیستم سوئیفت (یعنی تبادلات بین‌‌ بانکی)
امکان دریافت وجه به صورت مستقیم و به نام صاحب حساب از سایر بانک‌های بین‌المللی
امکان استفاده از کارت اعتباری برای خرید اینترنتی از وب‌سایت‌های خارجی
امکان استفاده از کارت اعتباری برای خرید حضوری در سراسر دنیا از طریق دستگاه‌های Pos
امکان دریافت ارز نقدی از دستگاه‌های ATM در سراسر دنیا
توجه:  افتتاح حساب در ترکیه بدون اقامت هم باعث می شود از این مزایا بهره مند شوید.

دریافت سود بانکی در ترکیه
جالب است بدانید که ما ایرانیان نیز قادر هستیم تا از طریق افتتاح حساب در ترکیه، سود بانکی نیز دریافت کنیم. حتی گفته می‌شود که یکی از بهترین راه‌های سرمایه گذاری در ترکیه، سپرده گذاری و دریافت سود، از طریق سپرده‌ی بانکی است. این روش بسیار امن است و از آنجایی که در یک بانک دولتی و امن سرمایه‌گذاری کرده‌ایم، خیالمان از هر حیث راحت خواهد بود. در این رابطه، باید نکات مهمی را حتما در نظر داشته باشید:

اگر اقامت ترکیه و یا شهروندی این کشور را ندارید، تنها می‌توانید به سراغ بانک زراعت ترکیه بروید.
سپرده‌های کوتاه مدت، بازدهی و سوددهی بیشتری دارند.
در ترکیه، سود روزشمار وجود ندارد.
به سود سپرده بانکی در ترکیه نیز مالیات تعلق خواهد گرفت. (حدود ۱۰ درصد سود دریافتی)
میزان سود با توجه به میزان سپرده، متغیر است و حتی برای مبالغ بالا، نظر رئیس شعبه نیز دخیل است.
می‌توانید با یورو و دلار نیز سپرده گذاری کنید، اما درصد سود آن از لیر کمتر است. (حدود ۱.۵ درصد)
تا همین چند سال پیش، نرخ سود سپرده بانکی در ترکیه تا ۲۴ درصد هم بالا رفته بود. اما با برنامه‌ای که دولت ایجاد کرد، این سود آرام آرام سیر نزولی گرفت. در سال ۲۰۲۱، مجددا نرخ سودها افزایش پیدا کرده و افراد زیادی را به افتتاح حساب در ترکیه، مشتاق کرد. جدیدترین نرخ سودها به قرار زیر می‌باشد:

تازه‌ترین نرخ سود سپرده بانکی در بانک‌های ترکیه ۲۰۲۱
نام بانک    نرخ سود ماهیانه
بانک زراعت ترکیه    ۱۷%
ایش بانک ترکیه    ۱۹%
واکیف بانک    ۱۸%
هالک بانک    ۱۷%
اکونومیک تورک بانک    ۱۵%
نرخ سود بانکی در ایش بانک ترکیه
به حساب های ایش بانک سود دلار و لیر تعلق می گیرد. در سال ۲۰۲۱ سود ماهانه سپرده های لیر این بانک ۱۹ درصد است.

نرخ سود بانکی در زراعت بانک ترکیه
سود بانک زراعت ترکیه در سال ۲۰۲۱ برای سپرده های لیر ۱۷ درصد تعیین شده است.

در مورد سود بانکی در بانک های ترکیه می توانید در مقاله سود بانکی در ترکیه بشتر بخوانید.

مالیات و کارمزد حساب‌های بانکی در ترکیه
چه مقدار پول باید در حسابتان در ترکیه بماند؟
بسته به بانک شما این مبلغ متغیر است اما معمولا ۳۰ هزار لیر یا ۴ هزار دلار باید برای افتتاح حساب همراه داشته باشید. این هزینه تحت عنوان  دپوزیت می بایستی حداقل ۳۰ روز کاری در حساب شما باقی بماند.

سقف برداشت و واریز حساب بانکی در ترکیه
سقف واریز و برداشت وجه در حساب های بانکی ترکیه بستگی به میزان کارکرد شما با حساب دارد. به طول کلی شما می توانید تا ۵ هزار لیر از دستگاه های ATM  بصورت نقد پول برداشت کنید. سقف انتقال کارت به کارت نیز ۵۰ هزار لیر است. شما با مراجعه به شعب بانک خود می توانید بصورت نامحدود اقدام به انتقال وجه و برداشت وجه به صورت نقدی کنید.

بهترین شهر برای افتتاح حساب در ترکیه
با توجه به این که بانک ها و شعبه های خاصی اقدام به افتتاح حساب برای ایرانیان در ترکیه می کنند، استانبول بهترین شهر برای افتتاح حساب در ترکیه است.

صدور ویزا کارت و مستر کارت در ترکیه
خوبی افتتاح حساب در ترکیه این است که شما با این کار، می توانید ویزا کارت و مستر کارت هم دریافت کنید. صدور ویزا و مستر کارت فیزیکی با افتتاح حساب در ترکیه امکان پذیر است. این شامل انواع حساب بانکی در ترکیه می شود. این دو کارت هر دو از طرف شرکت های آمریکایی ارائه می شوند. پس تفاوت چندانی ندارند. بعضی از این بانک ها همان روز کارت را به شما می دهند بعضی نیز دوهفته بعد از افتتاح حساب آن را به مشتریان می دهند. این کارت ها بدون تنظیم پسوورد به شما داده می شود. پس حتما باید نسبت به تنظیم آن اقدام کنید. افتتاح حساب در ترکیه بدون کارت اقامت هم شامل این امتیازات می شود. خرید اینترنتی بین المللی با کارت های ویزا و مستر امکان پذیر است. با این کارت ها براحتی از سایت هایی مانند اینواتو و علی اکسپرس می توانید خرید کنید. برای اطلاعات بیشتر مقاله صدور ویزا کارت و مستر کارت در ترکیه را مطالعه کنید. خرید اینترنتی بین المللی با کارت های ویزا و مستر به راحتی با افتتاح حساب در زراعت بانک امکان پذیر است.

نکته: لازم به ذکر است که احتیاجی به باز کردن حساب ویزا کارت و باز کردن حساب مستر کارت نیست. می توانید از روی حساب اصلی خود این کارت ها را دریافت کنید.

تفاوت کردیت کارت با دبیت کارت
بسیاری از شما عزیزان از  ما می پرسید که آیا با افتتاح حساب در ترکیه می توان دبیت کارت و کردیت کارت ترکیه هم گرفت؟ و اینکه تهیه کدام یک به صرفه تر است؟ جواب سوال اول بله است. می توانید با باز کردن جساب بانکی این کارت های اعتباری را دریافت کنید. اما این کارت تفاوت هایی هم دارند که در ادامه آن ها را توضیح می دهیم. دبیت کارت ترکیه و کردیت کارت ترکیه هر دو از دسته کارت های اعتباری محسوب می شوند. هر دو کارت از اهمیت بسیار بالایی در نقل و انتقالات ارزی روزمره برخوردار هستند. اما تفاوت هایی نیز دارند. وقتی شما از دبیت کارت استفاده می کنید در واقع مبلغ خرید همان موقع از حساب شما کسر می شود. اما زمان استفاده از کردیت کارت، مبلغ خریداری شده، طی مدت زمان معینی پرداخت می شود. معمولا این مبلغ سر ماه باید پرداخت شود. ویژگی های دبیت کارت و کردیت کارت را در ادامه بخوانید.

دبیت کارت ترکیه
کارت دبیت بیشتر به منظور دسترسی به وجوه بدون نیاز به نوشتن چک کاغذی و یا برداشت نقدی توسط مشتریان صادر می شود. کارت دبیت به حساب جاری دارنده آن مرتبط است. زمانی که از کارت دبیت استفاده می کنید ، بانک مبلغی را که خرج کرده اید بلاک می کند. بسته به مبلغ خرید و دارنده، این مبلغ می تواند همان موقع از حساب شما خارج شود یا به مدت ۲۴ ساعت یا بیشتر توسط بانک نگهداری شود.

کردیت کارت ترکیه
کردیت کارت زمانی استفاده می شود که به اصطلاح بخواهید خرید قسطی انجام دهید. مثلا شما خرید خود را انجام می دهید و بعد سر ماه پول خرید را پرداخت می کنید. این کارت به حساب شما متصل نیست. بلکه اعتبار مشخصی برای خرج کردن دارد. این اعتبار توسط بانک شما تعیین می شود. این که چقدر خوش حساب باشید، قبوض خود را به موقع پرداخت کنید، اقساط عقب مانده نداشته باشید و گردش حسابتان چقدر باشد، در تعیین میزان اعتبار موثر است.

سقف مجاز حواله به حساب شخصی در ترکیه
اگر پیشتر نسبت به افتتاح حساب در ترکیه اقدام کرده‌اید، باید بدانید که به هنگام واریز و یا حواله به این حساب، یک سقف مجاز وجود دارد و انتقال مبلغی بیش از آن، ممکن است مشکلات و موانع قانونی داشته باشد.

در رابطه با سقف مجاز حواله به حساب شخصی در ترکیه  به این نکات توجه کنید:
اول از همه، باید بدانید که وجود سقف مجاز، تنها برای ارزهای دلاری است.
تعیین سقف مجاز حواله و انتقال، به کشور مبدا و سیاست بانک بستگی دارد.
اگر مبلغی که به حساب شما واریز می‌شود، ۱۰ هزار دلار یا بیشتر (یا معادل آن به ارزها دیگر) باشد، باید علت آن را به بانک توضیح دهید.
اگر مبلغ بالا ۵۰ هزار دلار (و یا معادل آن به ارزها دیگر) باشد، هدف از انتقال تجاری برشمرده شده و بانک آن را بازرسی خواهد کرد.
توصیه می‌شود اگر حسابی به اسم خودتان در کشور مبداء دارید، روند انتقال را از همان حساب به انجام برسانید.
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید  همه چیز درباره زراعت بانک ترکیه
انتقال پول از ایران به ترکیه
دریافت وجه از خارج ترکیه و حواله سوئیفت از دیگر دغدغه های تاجران و فعالان اقتصادی است. بسیاری از شما، از استانبول همراه می پرسید چگونه به حساب خود را از ایران پول واریز کنیم؟ در ادامه به بررسی نحوه انجام آن ها می پردازیم.

انتقال پول از ایران به ترکیه از طریق صرافی
انتقال پول از ایران به ترکیه از طریق صرافی از بهترین و امن ترین راه های انتقال ارز به کشور ترکیه است. بنابراین مبادلات و انتقالات مالی بسیاری از ایرانیان، یاز طریق صرافی انجام می گیرد. صرافی ها هم از روش های مختلفی این کار را انجام می دهند. البته باید در نظر بگیرید که صرافی ها مبلغ کارمزد زیادی را برای انجام خدمات ارزی از شما دریافت می کنند. برای اطلاعات بیشتر مقاله انتقال پول از ایران به ترکیه را مطالعه کنید.

انتقال پول از ایران به ترکیه از طریق حواله ارزی سوئیفت
شما با افتتاح حساب در بانک هایی که اشاره کردیم، می‌توانید از طریق سوییفت، اقدام به دریافت ارز از کشورهای دیگر نمایید. اگر حساب شما در ترکیه فقط لیر نباشد و حساب های دلار و یورو نیز افتتاح شوند میتوانید از این ارزها دریافت وجه از سایر کشورها داشته باشید.

اما خبر بد این است که قادر نیستید هزینه ای را  برای شرکت یا شخصی در خارج از ترکیه بفرستید. همچنین برای مبالغ دریافتی، محدودیت‌هایی وجود دارد که در زمان افتتاح حساب سوییفت دار، بانک اطلاعات آن را به شما اطلاع می دهد. اگر مبلغ دریافتی شما از محدوده معین شده فراتر رود، شما باید برای شفاف‌سازی و توضیحات بیشتر، به بانک خود بروید.

محدودیت های سیستم بانکی ترکیه برای شهروندان ایرانی الاصل
اخذ شهروندی ترکیه ، منافع و مزایای بسیاری را برای افراد به دنبال خواهد داشت، اما باید در کمال تاسف اظهار کرد که هنوز هم حتی با داشتن شهروندی ترکیه، محدودیت‌های در بهره‌مندی از خدمات بانکی کشور ترکیه، وجود دارد. دلیل وجود این محدودیت‌ها، به دلیل ایرانی‌الاصل بودن فرد است؛ هرچند که شهروندی کشور ترکیه را داشته باشد. به خصوص که اگر این بانک‌ها آمریکایی و یا اروپایی باشند.  باید اشاره کرد که چنین مشکلاتی چندان جدی نیستند و مانعی را برای امور شما ایجاد نمی‌کنند. زیرا :

  از آنجایی که محل تولد روی کارت ملی درج نشده، تسلط کامل شما به زبان ترکی، می‌تواند بهره‌مندی از تمام خدمات بانکی را برایتان به ارمغان بیاورد.
 البته باید توجه داشته باشید که بانک‌ها به سیستم اداره نفوس (ثبت احوال) دسترسی دارند و در صورت حساسیت، می‌توانند به ملیت اول شما پی ببرند.
مالیات بر موجودی حساب بانکی ترکیه
یکی از مسائلی که همواره مطرح است و شک و شبهه نیز درباره‌ی آن بسیار است، موضوع «مالیات بر موجود حساب بانکی» است. باید گفت که این موضوع صحت ندارد؛ موجودی حساب شما هر اندازه که باشد و تا هر زمانی که این پول در حساب شما باشد:

هیچ نوع مالیاتی به آن تعلق نخواهد گرفت.

درست است که چنین مبلغی در گذشته، با عنوان «حق نگهداری از حساب» از افراد اخذ می‌شد؛ اما با تغییر قوانین بانکی، این مالیات نیز از بین رفته است. تنها در صورتی به حساب شما مالیات تعلق خواهد گرفت که:

از موجودی حساب خود، کسب درآمد کنید. به عبارت دیگر، سود ماهانه دریافت نمایید.
البته توجه کنید سودی که به شما تعلق می‌گیرد، مبلغ مالیات پیشتر از آن کاسته شده است.
اگر تمایل دارید در مورد  مالیات در ترکیه بیشتر بدانید می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

مالیات در ترکیه
سوالات متداول در مورد باز کردن حساب در ترکیه
سوالات متداول
آیا باز کردن حساب بانکی از طریق ثبت شرکت در ترکیه امکان پذیر است؟
بله. شما می توانید با ثبت شرکت در ترکیه نسبت به افتتاح حساب اقدام کنید. این حساب ها ویژگی های یک حساب تجاری و یا همان شرکتی را دارند. به عنوان مثال قابلیت تعریف چند امضا بودن حساب، تعیین سقف های برداشت افراد و …

چه مدارکی برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه بدون اقامت لازم است؟
چه مدارکی برای افتتاح حساب افراد غیر مقیم لازم است
از ایران چگونه میتوانم نسبت به افتتاح حساب در ترکیه اقدام کنم؟
آیا بدون اقامت ترکیه هم میتوان نسبت به افتتاح حساب اقدام کرد؟
افتتاح حساب بانکی در ترکیه برای چه کسانی امکان پذیر است؟
کارمزد تراکنش‌های بانکی در ترکیه به چه صورت است؟
سود بانکی در ترکیه به چه صورت است؟
آیا داشتن حساب سوییفت دار در ترکیه امکان پذیر است؟
افتتاح حساب در ترکیه چقد طول می کشد؟
بعد از ۳ ماه که سیم کارت توریستی باطل شد، آیا دسترسی به حساب بانکی ممکن است؟
در این مقاله سعی کردیم تمامی پرسش ها پیرامون افتتاح حساب بین المللی در ترکیه را برایتان شرح دهیم. چنانچه تجربه یا سوالی در این زمینه دارید، در قسمت نظرات همین پست آن را با ما به اشتراک بگذارید. مهاجرت و خرید ملک در ترکیه ، باید همراه با مشورت با متخصصان و همچنین برنامه ریزی و تفکر باشد.
 

 

منبع

سایت استانبول همراه

  • علی علوی
  • ۰
  • ۰

اگر می خواهید خودتان را محک بزنید و به دنبال آزمون رایگان آیین نامه هستید چند خط پایین تر لینک استفاده از این آزمون گذاشته شده است (کاملا رایگان و شبیه سازی شده )

اما اگر می خواهید در مرحله اول آزمون آیین نامه قبول شوید و وقت زیادی ندارید و از خواندن کتاب خسته شده اید حتما به این 9 مورد خلاصه شده این بسته توجه کنید.

بسته طلایی سوالات آیین نامه 1400, منطبق با آخرین ویرایش کتاب اصلی
اینها عین سوالات ایین نامه هستند (همان سوالات جلسه امتحان)
تمام سوالات با کیفیت عالی همراه با پاسخ هستند.
این سوالات ایین نامه راهنمایی و رانندگی شامل 20 آزمون 30 سوالی هست.
پشتیبانی قوی قبل و بعد از خرید از طریق واتساپ
اپدیت رایگان تا 4 ماه بعد از خرید برای شما ارسال می شود.
ما شما را سردرگم نمی کنیم چیزی که شما برای این قبولی احتیاج دارید در این بسته موجود می باشد.
این کاملترین و بروزترین سوالات آیین نامه اصلی رانندگی می باشد.
بازگشت وجه درصورت اینکه شما از این کاملتر یا جدیدتر داشته باشید یا وجود داشته باشد.
مناسب برای گرفتن گواهینامه پایه 3 -2 -1
لطفا توجه کنید : اگر به هر دلیلی بعد از خرید و خواندن نمونه سوالات ایین نامه رد شدید لطفا با ما از طریق شماره پشتیبانی تماس بگیرید.

تمام سوالات آیین نامه رانندگی سراسری می باشند, مربوط به منطقه و شهر خاصی نیست تنها فرقی که در بعضی شهر ها هست از نظر شکل و ظاهر می باشد ولی محتواها همه یکی هستند.

سوالات جدید سوالات ایین نامه رانندگی بسته طلایی

نمونه سوالات امتحان آیین نامه رانندگی 【جدید جدید جدید】

سوالات آیین نامه اصلی 1400
تضمین 100 درصد سوالات ایین نامه
به شما قول می دهم که با تهیه این بسته و خواندن این مجموعه به هیچ نمونه سوالی و کتابی احتیاج نخواهید داشت و قبولی شما را در مرحله اول 100 درصد تضمین می کنیم.

ما تضمین می کنیم این سوالات جدید ترین و کاملترین سوالات حاضر می باشد

کاملترین سوالات آیین نامه رانندگی
این بسته جدیدترین , بروزترین, کاملترین سوالات اصلی آزمون راهنمایی و رانندگی در سال 1400 می توانید استفاده کنید + همراه نکات مهم و ضروری که قبل از امتحان آیین نامه باید بدانید.

ما یک سری سوال قروقاطی و قدیمی نمیدیم اینها سوالاتی هستند که هربار در ازمون اصلی تکرار می شوند. با خواندن این سوالات دیگر نیاز به خواندن کتاب ایین نامه رانندگی نیست.

به ما اعتماد کنید

20 آزمون 30 سوالی که قطعا با خواندن همین سوالات و نکاتی که هست در ازمون قبول می شوید و مطمئن باشید در صورت اعتماد نتیجشم خواهید گرفت.

**در صورت اینکه از این جدید تر- کاملتر و باکیفیت تر بعد از خرید دیدید یا داشته باشید ما هزینه شما را برمی گردانیم *

تضمین قبولی در سوالات آیین نامه اصلی رانندگی

دیگه لازم نیست دنبال منابع مختلف برای آزمون آیین نامه رانندگی باشید
سردرگمی تموم شد

میپرسید چطوری ؟

ما تمام سوالات آزمون های آیین نامه رانندگی را یکجا به صورت دسته بندی شده و مرتب جمع آوری کرده ایم

آیا واقعا کافیه ؟

تضمین ۱۰۰درصد میدهم که شما بعد از دانلود کردن و مطالعه آن، براحتی در آزمون همه تست ها رو درست میزنید.

نمونه سوال برای گواهینامه پایه 3 و 2

سوالات پرتکرار شما در مورد سوالات آیین نامه اصلی آیین نامه :
این سوالات به روز هستند ؟ اگر بعد از خرید تغییری بشه چکار کنیم؟

سوالات آیین نامه جدید و بروز می باشند و منطبق با اخرین ویرایش کتاب هستند – در صورت هرگونه تغییر در سوالات ما نسخه بروز سوالات را رایگان ارسال می کنیم .

این سوالات آیین نامه برای چه استانهای می باشد؟

تمام سوالات ایین نامه سراسری می باشد هیچ فرقی ندارد که شما کدام شهر هستید

آیا با گوشی می تونم سوالات را مشاهده کنم ؟

بله با انواع گوشی های اندروید و آیفون قابل اجرا می باشد. همچنین این امکان در گوشی ها فراهم شده شما در قسمت فهرست مطالب با کلیک کردن روی هر آزمون سریع به قسمت مربوطه خواهید رفت. فرمت این سوالات به صورت فایل pdf می باشد.

اگر من این سوالات را تهیه کنم چند درصد احتمال قبولی هست؟

ما روزانه بازخورد قبولی این سوالات داریم شما هم مثل بقیه بخوانید 100 درصد قبولید.

اگر این سوالات را بخوانیم احتیاج هست کتاب ایین نامه را هم مطالعه کنیم ؟

نه دیگه کتاب نمی خواد همین سوالات را بخوانید 100 درصد قبولید

در صورت تغیر سوالات, سوالات جدید به ما می دهید؟

بله در صورت هرگونه تغییر در سوالات آیین نامه ما تا 4 ماه بروزرسانی به صورت رایگان ارسال می کنیم.

شما از کجا تضمین می دهید که حتما با خواندن این نمونه سوالات قبول می شویم ؟

ما روزانه از این سوالات قبولی داریم قبولی ها را هم در اینستا استوری می کنیم (شما می توانید برای دیدن این قبولی ها به اینستا ما مرجعه کنید)

این سوالات چند آزمون هست و آیا با جواب هستند ؟

20 آزمون 30 سوالی (600 سوال ) همراه با یک سری نکات می باشد و همه سوالات همراه با جواب صحیح هستند.

چطور این بسته را تهیه کنم ؟

پرداخت به صورت 2 مرحله می باشد.

1- کلیک روی پرداخت و دانلود فایل

2- پر کردن مشخصات نام و ایمیل و زدن دکمه ثبت سفارش به صفحه بانک رفته و بعد از پرداخت به صورت مستقیم و آنی فایل را دریافت می کنید همچنین اگر ایمیل را درست وارد کرده باشید فایل دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد. در صورت کوچکترین مشکل با شماره پشتیبانی تماس بگیرید.

من سوالات زیادی دارم چطور می تونم سریع به جواب برسم؟

می توانید در قسمت سوالات متداول سوالهای پرتکرار را مشاهده کنید. چنانچه سوالی هست در قسمت نظرات بپرسید.

می تونم ویدئو صفحات را ببینم؟

بله در بالای صفحه ویدئو این پکیج قابل مشاهده است (در این ویدئو تمام فایل ها ی که شما بعد از تهیه این مجموعه باید دانلود کنید در این فیلم چند دقیقه ای معرفی شده است)

تمام فایل ها قابلیت چاپ دارند؟

بله تمام مجموعه سوالات قابل چاب روی کاغذ هستند. فرمت به صورت PDF می باشند.

فرق بین سوالات آزمون مقدماتی و سوالات اصلی چیست ؟

طبق قانون جدید راهنمایی و رانندگی آزمون آیین نامه مقدماتی حذف شده است و تنها یک آزمون آیین نامه برگزار می شود (شما برای قبولی فقط کافیه همین آزمون اصلی را مطالعه کنید)

از 30 سوال آیین نامه در هربخش چند سوال می آیید ؟

در امتحان مقدماتی 10 سوال از علائم و تابلوهای رانندگی 2 سوال از فنی و 18 سوال به صورت متفرقه خواهد امد.(طبق قانون جدیدحذف شد )

در امتحات سوالات آیین نامه اصلی 10 سوال از تابلو ها و علادم رانندگی , 8 سوال از فنی و 12 سوال متفرقه می آید.

سرجلسه آزمون آیین نامه چه چیزهای را با خودمان ببریم؟

برای شرکت در آزمون آیین نامه اصلی رانندگی کارت ملی, شناسنامه و خودکار آبی الزامی می باشد.

چطور می توانیم بعد از خواندن این سوالات خودمان را محک بزنیم؟

می توانید در آزمون آیین نامه سایت که فعلا به صورت رایگان می باشد استفاده کنید ( این آزمون شبیه سازی شده آزمون اصلی می باشد )

آیا بعد از خرید پشتیبانی دارید ؟

بله تا 4 ماه بعد از خرید هرگونه سوالی در مورد نمونه سوالات آیین نامه داشتید پشتیبانی از طریق واتساپ یا تلگرام در خدمت هستیم .

بعد از خرید چه فایل های را دریافت می کنم ؟

منبع: www.driveing.ir/shop/regulations

  • علی علوی
  • ۰
  • ۰

شرایط کلی خرید ملک در ترکیه در سال ۲۰۲۱ چیست؟ در این بخش تمام اطلاعاتی که برای خرید ملک در ترکیه نیاز دارید را در اختیار شما قرار می دهیم. این بخش به نوعی یک راهنمای خرید ملک در ترکیه محسوب می شود. بسیاری از شما پرسیده بودید که آیا اقامت در ترکیه از طریق خرید ملک امکان پذیر است؟ در این مقاله قصد داریم تا موضوعاتی همچون خرید ملک در ترکیه و بررسی شرایط آن در ۲۰۲۱،شرایط مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک، شرایط عمومی خرید خانه در ترکیه، قوانین اخذ اقامت ترکیه  از طریق خرید  خانه ، شرایط اخذ اقامت ترکیه با خرید ملک و واجدین شرایط خرید ملک را بررسی کنیم.  همچنین می توانید برای راهنمایی بیشتر از راه های ارتباطی با مشاوران استانبول همراه استفاده کنید.

مشاوره در زمینه خرید ملک در ترکیه
تیم مشاوره و کارشناسان « استانبول همراه » در امور خرید ملک، اخذ اقامت و شهروندی، ثبت شرکت، کلیه امور بانکی و گرفتن نمایندگی برند های برتر ترکیه در کنار شماست.

مزایای خرید ملک در ترکیه
مزایای خرید ملک در ترکیه آنقدر زیاد است که اگر بخواهیم ریز به ریز و با جزییات کامل آن را برایتان شرح دهیم، خود یک مقاله‌ی جداگانه خواهد شد. اما بد نیست بدانید که این مزایا آنقدر مورد توجه افراد، به خصوص ما ایرانیان قرار گرفته که در همین سال ۲۰۲۱، ما را تبدیل به صدرنشین خارجیانی کرده است که دست به خرید ملک در ترکیه زده‌اند.

از بزرگترین مزایای خرید ملک در این کشور، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
۱- اخذ شهروندی و اقامت ترکیه از طریق خرید ملک
با خرید یک ملک به ارزش ۲۵۰ هزار دلار آمریکا، می‌توانید شهروندی ترکیه و به دنبال آن پاسپورت این کشور را کسب کنید. پاسپورت ترکیه امکان سفر به کشورهای زیادی را بدون ویزا، برای شما فراهم می‌کند. به علاوه با خرید ملکی به ارزش ۶۰ هزار دلار نیز می‌توانید اقامت توریستی ۳ ساله را دریافت کنید.

۲-  قیمت بسیار کمتر نسبت به ایران
شاید یکی از مهم‌ترین مزایای خرید ملک در ترکیه، همین مسئله‌ی قیمت تمام‌شده‌ی ملک باشد. طبق آمار موجود، قیمت خرید خانه در ترکیه و در شهری مثل استانبول، تقریبا نصف قیمت خرید در ایران خواهد بود. مثلا میانگین قیمت خرید خانه در تهران حدود ۳۰ و در استانبول حدود متری ۱۵ میلیون تومان است. حال آنکه کیفیت و امکانات املاک ترکی بسیار بیشتر است.

مزایای خرید ملک در ترکیه
مزایای خرید ملک در ترکیه آنقدر زیاد است که اگر بخواهیم ریز به ریز و با جزییات کامل آن را برایتان شرح دهیم، خود یک مقاله‌ی جداگانه خواهد شد. اما بد نیست بدانید که این مزایا آنقدر مورد توجه افراد، به خصوص ما ایرانیان قرار گرفته که در همین سال ۲۰۲۱، ما را تبدیل به صدرنشین خارجیانی کرده است که دست به خرید ملک در ترکیه زده‌اند.

از بزرگترین مزایای خرید ملک در این کشور، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
۱- اخذ شهروندی و اقامت ترکیه از طریق خرید ملک
با خرید یک ملک به ارزش ۲۵۰ هزار دلار آمریکا، می‌توانید شهروندی ترکیه و به دنبال آن پاسپورت این کشور را کسب کنید. پاسپورت ترکیه امکان سفر به کشورهای زیادی را بدون ویزا، برای شما فراهم می‌کند. به علاوه با خرید ملکی به ارزش ۶۰ هزار دلار نیز می‌توانید اقامت توریستی ۳ ساله را دریافت کنید.

۲-  قیمت بسیار کمتر نسبت به ایران
شاید یکی از مهم‌ترین مزایای خرید ملک در ترکیه، همین مسئله‌ی قیمت تمام‌شده‌ی ملک باشد. طبق آمار موجود، قیمت خرید خانه در ترکیه و در شهری مثل استانبول، تقریبا نصف قیمت خرید در ایران خواهد بود. مثلا میانگین قیمت خرید خانه در تهران حدود ۳۰ و در استانبول حدود متری ۱۵ میلیون تومان است. حال آنکه کیفیت و امکانات املاک ترکی بسیار بیشتر است.

اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک در ترکیه در ۲۰۲۱
در واقع  اقامت از طریق خرید ملک در ترکیه، آسانترین و سریعترین راه اخذ اقامت ترکیه است. در حال حاضر مهاجرت به ترکیه از طریق خرید خانه در میان ایرانیان از محبوب ترین راه های مهاجرت به ترکیه است. از دلایل این محبوبیت می توان به اخذ شهروندی ترکیه با خرید ملک اشاره کرد. به این معنی که شما با خرید خانه در ترکیه، می توانید پاسپورت ترکیه را دریافت کنید!

📌توجه کنید که : شهروندی با اقامت دائم فرق میکند!! شهروندی به جایگاه رسمی و حقوقی می گویند که منجر به داشتن تابعیت، گذرنامه و مهم تر از همه اینها حقوق تضمین شده توسط قانون اساسی می باشد.‌‎ کشورهای زیادی ممکن است به شما اقامت دائم بدهند اما اخذ شهروندی شامل هزینه های زیاد و زمان طولانی می شود. 

تفاوت اخذ شهروندی و اقامت ترکیه با خرید ملک
در پی تصمیم دولت ترکیه برای اعطای شهروندی به سرمایه گذاران خارجی در زمینه املاک و مستغلات به ارزش ۲۵۰.۰۰۰ دلار آمریکا، خریدار و همسر خریدار و فرزندان زیر ۱۸ سال آنها می توانند حق شهروندی یا تابعیت ترکیه را به دست آورند؛ که به موجب آن این افراد جزء شهروندان این کشو محسوب می شوند و کارت ملی و پاسپورت ترکیه را دریافت می کنند؛ با اخذ شهروندی کشور ترکیه شما از تمامی حقوقی که برای یک شهروند ترک وجود دارد، برخوردار خواهید شد.

بهترین و راحت ترین روش اخذ شهروندی ترکیه خرید ملک به ارزش بیشتر از ۲۵۰هزار دلار می باشد که نهایتا طی سه الی ۶ ماه موفق به اخذ شهروندی ترکیه می شوید.

پیش از این اگر کسی قصد داشت که اقدام به گرفتن پاسپورت ترکیه و حق شهروندی کند، می بایست یک میلیون دلار در ترکیه سرمایه گذاری کند.خوشبختانه با تعدیل این قانون در سال ۲۰۱۸ میلادی شرایط دریافت شهروندی و گرفتن پاسپورت ترکیه با سرمایه گذاری تنها ۲۵۰ هزار دلار امکان پذیر است.

منبع: استانبول همراه

 

  • علی علوی
  • ۰
  • ۰

درباره محوطه سازی ویلا چه میدانید؟
 مهندسی محوطه سازی ویلا یک هنر حرفه ای هست که نقش قابل توجهی در زیبا سازی ویلا دارد. طراحی یک فضای دل انگیز و زیبا با ترکیب گل و گیاهان و درختان نیازمند طراحی حساب شده است که یک تیم باتجربه و ماهر می تواند از عهده چنین کاری در بیاید. در غیر این صورت محوطه ویلا دل انگیز و زیبا نخواهد بود.

طراحی محوطه سازی ویلا
 فاکتورهای متعددی در محوطه سازی ویلا تأثیر دارد که می بایست مورد توجه قرار گیرد. از جمله موارد زیر:

  •  ساخت حوضچه های آب و انواع آبنما ها
  •  ساخت آلاچیق و نرده های چوبی ترکیب شده با گیاهان
  •  ساخت سایه بان
  •  ساخت باربیکیو
  •  طراحی و چینش کلی فضای ویلا
  • و غیره

 

[ محوطه سازی ویلا به سبک مدرن و زیبا را به مهندسان حرفه ای و مجرب باغ ایرانی بسپارید.]

محوطه سازی ویلا علاوه بر نقش موثری که در زیباسازی فضا و باغ ویلای شما دارد، می‌تواند یکی از بهترین روش‌ها برای مشارکت در کاهش آلودگی هوا به شمار آید. شما قادر هستید به واسطه دانش طراحی محیط، پشت بام، حیاط یا فضای پیرامون ساختمان یا ویلای مورد نظر خود را به بهترین شکل ممکن بیارایید.

منبع: جدیدترین متدهای محوطه سازی ویلا سایت باغ ایرانی

محوطه سازی ویلا

 از دیگر فاکتورهای تاثیرگذار و طراحی محوطه سازی ویلا اکوسیستم منطقه و انواع گیاهان و درختان بومی و سازگار آن منطقه هست که باید در مراحل طراحی به این نکته مهم توجه گردد.
 از جمله مزایای محوطه سازی باغ ویلا نقش آن در تامین آب و هوای تازه و تمیز است که از جمله عوامل تاثیر گذار در کاهش تاثیرات منفی آلودگی هواست.
 همچنین باید از مصالح و خاک مناسب جهت ساخت محوطه ویلا استفاده کرد تا گیاهان و درختان بتوانند در آن محیط رشد و شادابی خوبی داشته باشند که این امر به زیباتر شدن محوطه ویلا کمک شایانی می‌کند.

محوطه سازی ویلا

محوطه سازی ویلا ارزان همیشه نمی تواند یک انتخاب مناسب باشد. چون که باعث می شود در طراحی محوطه ویلا از بعضی آپشن ها چشم پوشی کنیم که این امر از زیبایی محوطه ویلا می کاهد.
 برای طراحی زیباترین محوطه سازی ویلا حتماً باید کار را به مهندسان با تجربه و ماهر بسپارید که تجربه لازم و کافی در این زمینه دارند. در غیر این صورت ممکن است هزینه و زحمات شما نتیجه مورد انتظار تان را نداشته باشد.
 مهمترین فاکتور در این امر، خلاقیت در محوطه سازی باغ ویلا هست که می‌تواند با ترکیب مهندسی و طبیعت ، یک منظره دلنشینی برای ویلای شما ایجاد نماید. 

 

  • علی علوی
  • ۰
  • ۰

شغل جوشکاری از جمله مشاغل مورد نیاز بسیاری از صنایع است. از جمله صنعت ساختمان سازی، صنایع خودروسازی، صنایع نفت و گاز و غیره. از این رو نیاز به آموزش جوشکاری حرفه ای یک نیاز ضروری برای علاقمندان به ورود به صنعت جوشکاری می باشد.

آموزش جوشکاری حرفه ای

 به این نکته مهم  توجه داشته باشید که صرفا داشتن مدرک آموزش جوشکاری حرفه ای کافی نیست و جوشکار باید با صرف زمان کافی و لازم جهت کارآموزی، تجربه و مهارت لازم را به دست آورد. به همین خاطر نباید صرفاً به شرکت در دوره آموزش جوشکاری بسنده نمود.

آموزش جوشکاری

فرد جوشکار حرفه ای و ماهر می‌بایست آموزش کامل جوشکاری را گذرانده باشد. و همچنین تجربه اندازه لازم را در نزد استادکاران و جوشکار مجرب و حرفه ای داشته باشد.

آموزشگاه های فنی و حرفه ای دوره های آموزشی جوشکاری را برگزار می‌کنند. در دوره های آموزش جوشکاری اصول جوشکاری و انواع روش های جوشکاری آموزش داده می‌شود.

آموزش جوشکاری حرفه ای

 هر یک از انواع روشهای جوشکاری در صنایع خاص کاربرد دارد. کسی که می‌خواهد جوشکار ماهر و حرفه‌ای شود، ابتدا لازم است مطابق با علایق و استعداد خود تخصص جوشکاری و صنعت مورد نظرش را  برای فعالیت شغلی انتخاب کند و سپس در آن روش جوشکاری تخصص حرفه ای گردد.

آموزش جوشکاری حرفه ای

سرفصل های متنوعی در آموزش جوشکاری حرفه ای آموزش داده می‌شود. از جمله شناخت انواع فلزات و کاربردهای آنها در صنایع مختلف، اصول برشکاری فلزات، انواع فرآیندهای جوشکاری و غیره.

خدمات آموزش جوشکاری حرفه ای

 آیا برای ورود به بازار کار جوشکاری مدرک نیاز داریم؟

 ورود به بازار کار صنعت جوشکاری حرفهای الزاماً نیاز به مدرک ندارد. مهمترین فاکتور تجربه و مهارت جوشکار هست. اما جهت استخدام جوشکار در شرکتها و ارگانهای دولتی معمولاً نیازمند به آموزش جوشکاری با مدرک فنی حرفه ای خواهید بود.

آموزش جوشکاری حرفه ای با مدرک

 بازار کار جوشکاری خیلی گسترده است. از خدمات جوشکاری سیار گرفته تا جوشکاری حرفه‌ای در صنایع نفت و گاز و جوشکاری زیر آب دریا را شامل می شود.

 مهمترین فاکتور برای ورود به بازار کار صنعت جوشکاری داشتن تسلط و مهارت و تجربه در کار جوشکاری هست.

کار در منزل جوشکاری

کار در منزل جوشکاری از جمله فرصت‌های شغلی مشاغل خانگی هست که با تولید قطعات فلزی کوچک که نیازمند جوشکاری هست در ارتباط می باشد.

 بازار کار جوشکاری فقط محدود به ایران نیست. در کشورهای مختلفی به نیروی جوشکار ماهر مجرب و حرفه ای تقاضا وجود دارد. از جمله آلمان، استرالیا، کانادا و...

مزایا و معایب شغل جوشکاری

 مزایا و معایب شغل جوشکاری حرفه ای

 بهتر است قبل از تصمیم قطعی به شرکت در دوره های آموزش جوشکاری حرفه ای از مزایا و معایب شغل جوشکاری حرفه ای نیز آگاه شوید.

 در کنار متعدد فایده های شغل جوشکاری برای صنایع مختلف، این شغل می‌تواند سلامت فرد جوشکار نیز مخاطراتی داشته باشد. به همین دلیل حتما اطلاعات در مورد جوشکاری و معایب آن به دست آورید. و صرفاً به دنبال پردرآمدترین نوع جوشکاری برای یادگیری نباشید.

 

  • علی علوی