وبلاگ من

  • ۰
  • ۰

موتور برق بنزینی

شما به عنوان کاربری که به سایت ما مراجعه کرده اید به دنبال موتور برقی با کیفیت و در عین حال قیمت مناسب هستید. ما در اینجا سعی داریم که تمامی اطلاعاتی که برای خرید موتور برق بدان نیازمندید را در اختیار شما مشتریان گرامی قرار دهیم.  

در ابتدا به این نکته اشاره کنم که موتور برق، مولد برق است و عملکرد آن به وسیله ی نیروی گشتاوری از طریق یک منبع تغذیه انرژی، ایجاد شده و در مسیر این موتور و فرآیند آن، نیروی مغناطیسی به نیروی الکتریسیته تبدیل می گردد.

حالا منبع تغذیه انرژی در انواع موتور برق متفاوت خواهد بود به عنوان مثال در موتور برق بنزینی، نیروی اولیه از طریق بنزین تامین می شود.

خرید موتور برق
اگر برای اولین بارست برای خرید موتور برق اقدام می کنید و اضطراب دارید که مبادا موتور برق مناسبی خریداری نکنید، نگران نباشید ما به عنوان مرجعی که سال ها در حوزه ی واردات و فروش انواع موتور برق خصوصا موتور برق بنزینی فعالیت داریم سعی می کنیم اطلاعات خود را بدون کم و کاست در اختیارتان قرار دهیم.

قطعا قصد شما از خرید موتور برق تامین برق در خانه یا محل کارتان است یا اینکه مدیرفروش یک کارخانه، بیمارستان و مراکز این چنینی هستید و می خواهید محصولی را خریداری کنید که تامین کننده مناسب در مواقع قطعی برق باشد.

اولین نکته محاسبه ی نیروی برق موردنیاز است برای این کار مصرف برق تمامی دستگاه های برقی موجود را محسابه کنید. روی تمامی دستگاه های برقی آمپر، ولتاژ مخصوص آن محصول ثبت شده است. برای محاسبه نیازدستگاه به برق طبق فرمول زیر عمل کنید.

 آمپر*ولت=وات

میزان مصرت تمامی دستگاه ها را به وات محاسبه کرده و با هم جمع کنید، عدد آخر میزان جریان برق موردنیاز شماست که باید با خرید موتور برق مناسب مرتفع گردد.

در دستگاه های نظیر پمپ،کفکش،فرز،دریل،چکش تخریب،کولر گازی و آبی، بالابر و غیره  باید بعد از محاسبه توان موردنیاز این دستگاه ها طبق فرمول بالا، عدد حاصله را دو برابر کنید زیرا در ۲ الی ۴ ثانیه اولیه بعد از قطعی برق به علت وجود آمپر اولیه، نیازمند دو برابر توان موردنیازشان هستند.

اجزای موتور برق کدامند؟
اجزای این دستگاه شامل موتور، ژنراتور، اگزوز، شاسی، بورد دیجیتال، تابلو امرجنسی، باتری، استارت، خروجی جریان برق و سایر قطعات است که هر یک در عملکرد این دستگاه وظیفه ای را بر عهده دارند و لازم است که هر یک از آن ها به تنهایی و در تکمیل یکدیگر عملکرد صحیحی داشته باشند.


آریان صنعت نمایندگی فروش انواع موتور برق و موتور برق بنزینی می باشد. جهت مشاوره و ارتباط با شماره زیر با تماس بگیرید.

۰۲۱-۳۳۹۰۵۵۸۶      ۰۹۱۲-۵۶۶۹۳۵۰
تماس با ما
انواع موتور برق از نظر منبع تغذیه یا سوخت
شناخت انواع موتور برق به شما کمک خواهد کرد که انتخاب عاقلانه ای در هنگام خرید داشته باشید. موتور برق ها بر اساس سوخت مصرفی شامل موتور برق بنزینی، دیزلی، گاز شهری و موتور برق گاز مایع است. موتور برق های بنزینی به دلیل دسترسی آسان به بنزین درمیان مشتریان طرفداران بیشتری در مقایسه با سایرین دارند.

اطلاعات جامع در خصوص موتور برق بنزینی
همانطور که بدان اشاره شد موتور برق بنزینی از پرفروش ترین مدل ها هستند و منبع تغذیه آن ها بنزین یا مخلوط بنزین و اتانول است. از کاربردهای گسترده این مدل، تامین برق در اتومبیل های سواری، کامیون های کوچک و اتوبوس، هواپیماهای عمومی، واحدهای کوچک دریایی، سیستم های پمپاژ متوسط، ماشین آلات و ابزارهای برقی و  غیره است و می توان از این موتورها به عنوان موتورهای اصلی این وسایل نقلیه بهره برداری کرد.

در واقع باید موتور برق بنزینی را یک ژنراتور قوی بدانیم که محل استفاده های قابل توجهی دارد. چیزی که در خصوص این موتورهای برق باید به عنوان یک نکته مثبت در نظر گرفته شود، قابلیت کاربرد آن در طولانی مدت و طول عمر بسیار زیاد آن است که باعث می شود بتوانیم این موتور برق را در وسایل نقلیه به عنوان یک موتور حرفه ای به کار بگیریم. البته لازم است این نکته را نیز به عنوان یک امتیاز منفی اعلام کنیم که با توجه به سوخت بنزینی این نوع ، حین تولید انرژی، دی اکسید کربن بسیاری نیز تولید خواهد شد. از این روی استفاده از این نوع موتور برق، در فضای بسته و بدون تهویه به هیچ وجه پذیرفته نیست و تنها می توان از این نوع موتور در فضای آزاد استفاده کرد.

نکته مثبت بعدی در خصوص این موتور برق، به آن مربوط می شود که فرآیند روشن شدن آن بسیار ساده تر از چیزی است که در خصوص موتور برق گازی داریم. به علاوه هزینه تعمیرات این موتور برق بنزینی نیز نسبت به سایر مدل ها، پایین تر است. با این همه در نظر داشته باشید که در موتور برق بنزینی، با مصرف بالایی از سوخت روبرو هستیم و شاید باید این را یک نقطه ضعف در نظر گرفت.

سوخت مورد استفاده در موتور برق دیزلی و نیز ‌بنزینی، به ترتیب از گازوییل و‌بنزین تامین می شود، اما باید توجه داشت که قبل از استفاده موتور برق دیزلی از گاروییل را باید از صافی رد کنید.

همان طور که گفتیم موتور برق بنزینی سوخت زیادی استفاده می کند و میزان سوخت آن در قیاس با موتور برق دیزلی پایین تر است. علت این موضوع این است که در موتور برق دیزلی فشرده سازی، باعث احیا سوخت شده و سوخت و‌ هوا به صورت جداگانه وارد بخش موتور خواهند شد و در اینجا این تنها هوای فشرده شده است که به موتور اجازه می دهد سوخت کمتری استفاده کرده و نوعی صرفه جویی داشته باشد. اما در خصوص موتور برق بنزینی ماجرا متفاوت است و پیش از آن که وارد فاز فشرده سازی شویم، سوخت و هوا در کاربراتور مخلوط شده و این کارایی سوخت را کاهش می دهد و باعث می شود که سوخت (بنزین) بیشتری مورد استفاده قرار بگیرد.

همین طور صدای موتور برق دیزلی در قیاس با صدای موتور برق بنزینی قابل توجه است. جالب است بدانید که صدای موتور برق دیزلی بیشتر از صدای موتور برق بنزینی است. این موضوع صدا در فضاهایی که مایل به حضور سکوت کامل باشیم، حائز اهمیت خواهد شد و شاید در وسایل نقلیه کمتر از اهمیت برخوردار باشد.

خرید موتور برق بنزینی
اطلاعاتی که به شما در تصمیم درست برای خرید موتور برق بنزینی مناسب کمک خواهد کرد شامل :

اولین راهنمایی برای محاسبه توان واقعی موتور برق بنزینی به طور مثال اگر موتور برق بنزینی  FD4000  است  توان واقعی موتور آن تقریبا بین ۳۰۰۰ الی ۲۵۰۰ است. اگر مدل محصول FD10500 اعلام شود، توان واقعی موتور آن بین ۹۵۰۰ الی ۹۰۰۰ است.
راه حل دوم با استفاده قدرت موتور که روی دستگاه ثبت شده است نیز می توانید توان واقعی موتور آن را محاسبه کنید؛ به طور مثال اگر قدرت موتور ثبت شده روی موتور برق بنزینی FD10500، برابر با ۱۶ اسب بخار باشد. شما با تقسیم این عدد بر ۲، توان واقعی دستگاه را با واحد کیلووات بدست آورده اید.
مکانیزم عمل موتوربرق بنزینی:

موتوربرق های بنزینی درون سوز هستند . ( درون سوزبه موتور‌هایی گفته می‌ شود که در آن‌ها مخلوط سوخت و اکسیدکننده در داخل محفظ ی بسته‌ ای به نام محفظه احتراق واکنش داده و محترق می‌شوند. بر اثر احتراق (سوختن )گازهای داغ با دما و فشار بالا حاصل می‌شوند و بر اثر انبساط این گازها پیستون موتور به حرکت درآمده و کار انجام می‌ دهند.)

وقتی پیستون به سمت پایین حرکت می کند ، مخلوط سوخت و هوا یا اکسیژن در داخل محفظه احتراق جمع شده و برای شعله ورشدن آن از جرقه شمع استفاده می کند که این گاز های داغ با دما و فشار بالا بر اثر احتراقی که به وجود آمده و انبساط حاصل از گرما پیستون موتور را به حرکت در آورده و نیروی محرکه لازم جهت چرخش ژنراتور را تامین می کند و دود حاصل از انفجار توسط دریچه خروجی به بیرون می رود.

کم کردن صدای موتور برق بنزینی:

صدای تولیدی موتوربرق بنزینی متناسب بامیزان انرژی تولیدی آن است.

هرچه توان آن بیشتر باشد با لطبع صدای تولیدی آن نیز بیشتر خواهد بود.  در ادامه راه کارهایی ارائه می دهیم تا صدای تولیدی این دستگاه کمتر  احساس شود:

رعایت فاصله : موتوربرق را درفاصله دورتری وترجیحا در اتاقک دربسته نصب کنید.
سطح مناسب : دستگاه راروی سطح نرم تر مانند خاک ،چمن  یا پوشش پلاستیکی نصب کرده واز قرار دارن آن روی سطح فلز؛سیمان یا سایر سطوح سخت خودداری کنید.
استفاه ازکانوپی موتوربرق : کانوپی یا اتاق سایلنت ، باکس هایی هستند که به وسیله پشم شیشه یا پشم سنگ عایق شده و ضمن جلوگیری از انتشار صدا از دستگاه در مقابل گرد وغبار و باد و باران و سایر حوادث طبیعی درامان می دارد .
لازم به ذکراست که ، کانوپی باید محفظه هواکش برای جریان هوا داشته باشد تاحرارت موتور برق بنزینی رابه بیرون هدایت کرده و مانع داغ شدن کانوپی و موتور گردد .

به این ترتیب شما می توانید موتوربرق متناسب با نیاز خود تهیه کرده بدون آن که نگران صدای تولیدی آن باشید .

نکات استفاده و نگهداری موتور برق

هنگام خرید موتور برق دقت داشته باشید که حتما باید دستگاه مورد نظر شما دارای گارانتی باشد تا در صورت خرابی، بتوانید برای تعویض قطعات یا تعمیرات به شرکت مراجعه نمایید. اگر چه در بیشتر مواقع و در صورت رعایت نکات استفاده و نگهداری موتور برق، چند سال طول می کشد تا کمترین مشکلی در این سیستم ها رویت شود، اما با این همه با توجه به قیمت گران و سیستم پیچیده موتورهای برق بنزینی و غیره، نیاز است که حتما دستگاه با گارانتی خریداری کنید تا قادر به استفاده از گارانتی آن در مواقع لازم باشید.

به علاوه لازم به ذکر است که موتور برق های بنزین باید پس از گذشت هر ۱۲ ساعت کارکرد، ۲ ساعت استراحت داشته باشند. این میزان در خصوص موتور برق های دیزلی، هر ۱۶ ساعت خواهد بود.

همین طور به ذکر است که هر دو‌ موتور برق حالت دائم کار و نهایت قدرت دارد لازم به ذکر است خیلی کم باید در حالت دائم از دستگاه کار بکشید چون به سرعت دستگاه فرسوده می شود. بدیهی است که با شدت دادن به کارکرد موتور برق، حال این که از چه نوعی باشد، خیلی زودتر دچار فرسودگی شده و کمتر می توان از آن عمر مفید انتظار داشت. بنابراین اگر چه اعداد ۱۲ ساعت و ۱۶ ساعت را اعلام کردیم، اما این اعداد تنها در صورتی معنی دارد که در حالت ناچاری و اجبار قرار داشته باشیم و در شرایط معمولی در زمان های خیلی زودتر از این نیاز به خاموش کردن موتور برق و استراحت دادن کامل به آن خواهد بود.

نکته: استراحت دادن کامل به موتور برق ها به این معنی است که موتور برق را کاملا خاموش کرده و به آن اجازه دهیم تا کاملا خنک شود. خنک سازی کامل به طول عمر موتورهای برق افزوده و باعث می شود که طول عمر بالاتری داشته باشند.

کلام آخر

توصیه می شود که برای خرید موتور برق، فارغ از این که چه مدلی بوده و از کدام نوع باشد، ابتدا نیازها کامل را بررسی کرده و از یک متخصص در این حوزه نیز مشاوره بگیرید. به این شکل می توانید خریدی هوشمندانه و با بهره وری بالا را تجربه کنید.

 

منبع: آریان صنعت

  • ۰۰/۰۲/۱۹
  • علی علوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی