وبلاگ من

  • ۰
  • ۰

هزینه نقاشی ساختمان

عوامل تاثیر گذار بر قیمت نقاشی ساختمان
تعمیر و زیرسازی دیوار: یکی از عواملی که معمولا ساختمان‌های قدیمی با آن مواجه هستند، مشکلاتی مانند پوسته شدن رنگ، نم دیوار و تبله کردن آن است که لازم است قبل از شروع رنگ کاری آن را رفع کرد که باعث افزایش هزینه‌ها خواهد شد.
انتخاب رنگ: اگر دیوارهای ساختمان تیره باشند و بخواهید آن‌ها را روشن کنید، به طبع رنگ بیشتری برای پوشش آن نیاز خواهد بود که می‌تواند به افزایش قیمت منجر شود. اما بازهم باید قبل از اعلام قیمت نهایی از پروژه بازدید کرد.
رنگ آمیزی ابزارهای گچی: اگر در دیوارها و سقف ابزارهای گچی وجود داشته باشد و بخواهید آن را با رنگی متفاوت از رنگ زمینه، پوشش دهید؛ احتمالا هزینه نهایی شما افزایش پیدا خواهد کرد که این مورد هم به بازدید نیاز خواهد داشت.
برند سازنده رنگ: ما در کافه نقاشی همواره از بهترین مواد اولیه برای رنگ آمیزی ساختمان استفاده می‌کنیم و مطمئنا یکی از عللی که باعث می‌شود قیمت ما با سایر رقبا متفاوت باشد کیفیت رنگ و کارکرد تیم خواهد بود.
درب، پنجره و نرده: هر سه مورد باعث افزایش هزینه نهایی شما خواهد شد. زیرا فرآیند رنگ آمیزی آن‌ها نیازمند صرف زمان و ابزارهای متفاوتی است که در نهایت باعث افزایش قیمت خواهد شد. لذا این مورد را مدنظر قرار دهید.

کدام رنگ را انتخاب کنم؟
هر نوع رنگ ساختمانی دارای کاربرد خاص خود است به همین دلیل نمی‌توان در نگاه اول گفت که این نوع رنگ مناسب است. اما هر نوع از رنگ‌های آکریلیک، روغنی و پلاستیک دارای مزایا و معایبی هستند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

رنگ پلاستیک
رنگ‌های پلاستیک برای نقاشی و پوشش سقف‌ها مناسب است. همچنین دوام و ماندگاری کمتر نسبت به سایر رنگ‌ها دارد. با این حال بهترین انتخاب برای سقف‌های پذیرایی، هال و اتاق خواب است. اما برای حمام و اشپزخانه به علت وجود رطوبت مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

مزایای رنگ پلاستیک

حلال رنگ پلاستیک آب است.
سرعت رنگ آمیزی با آن بالاست.
زود خشک می‌شوند بوی بد ندارند.
مات بوده و ایرادات دیوار و سقف را می‌پوشاند.
معایب رنگ پلاستیک

زود چرک می‌شود و قابل شستشو نیست.
برای رنگ آمیزی آهن آلات مناسب نیست.

رنگ روغنی
از این رنگ معمولا برای رنگ آمیزی درب، پنجره و دیوارها استفاده می‌شود و عمر آن از سایر رنگ‌ها بیشتر است. لکه‌هایی که از رنگ روغنی به وجود می‌آیند به راحتی با آب پاک نمی‌شوند و برای از بین بردن آن باید از تینر و مواد نفتی استفاده کرد. بهترین انتخاب برای حمام و آشپزخانه می‌باشند.

مزایای رنگ روغنی

ماندگاری و پوشش بالا
قابل شستشو بودن
نسبت به پلاستیک براق‌تر است
برای حمام و آشپزخانه مناسب است
معایب رنگ روغنی

بوی بد حلال نفتی (تینر)
زمان نقاشی ساختمان طولانی است

رنگ آکریلیک
به سرعت خشک می‌شوند، رنگ اکرلیک انعطاف پذیر است و به همین علت روی تمام سطوح قابل اجراست، این رنگ ها که به دلیل حلال آب بودن بوی کمتری می‌دهند و نسبت به رنگ‌های روغنی از براقیت کمتری برخوردارند. به همین دلیل بیشتر در دیوارهای اتاق‌هایی مانند پذیرایی و هال مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مزایای رنگ آکریلیک

در برابر نور خورشید مقاوم است
بوی تند مانند رنگ روغنی نمی‌دهد
در مدت زمان کوتاه‌تری خشک می‌شود
هزینه تمام شده کمتری نسبت به روغنی دارد
معایب رنگ آکریلیک

امکان ساخت رنگ‌های متنوع با آن نیست
امکان رنگ کردن درب و پنجره با آن نیست
 

 

منبع:

کافه نقاشی

 

  • ۰۰/۰۱/۲۷
  • علی علوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی